Dorin Ştefan, arhitect: Revitalizarea gărilor perimetrale poate contribui la eliberarea Bucureştiului. „Gara de Nord trebuie introdusă într-o logică a continuării călătoriei, nu trebuie să fie un punct terminal.“
Dorin Ştefan, unul dintre cei mai cunoscuţi arhitecţi din România, spune că una dintre marile probleme ale Bucureştiul este lipsa spaţiilor în proprietatea administraţiei, lucru care face practic imposibilă realizarea unor proiecte de interes public.
Dincolo de acest lucru, capitala României nu are nici în acest moment cadastrul finalizat, iar fără a avea o evidenţă exactă a tuturor imobilelor, reformarea oraşului este aproape imposibilă.
Situaţia în care se află Bucureştiul azi oglindeşte de fapt întreaga ţară, puţine oraşe ale României fiind construite pentru a răspunde unei logici a traiului în comun. El spune că mai toate dezvoltările din ultimii 20 de ani din Bucureşti răspund interesului privat de multe ori în detrimentul comunităţii. „Problema dintotdeauna a Bucureştiului este că tot teritoriul oraşului este privat, oraşul nu are spaţii în proprietatea administraţiei prin care aceasta să poată realiza o gândire publică.“
Dorin Ştefan mai pune pe masă o idee interesantă. „Trebuie regândită reţeaua de gări a Bucureştiului. Gara de Nord trebuie şi ea introdusă într-o logică a continuării călătoriei, nu trebuie să fie un punct terminal. Revitalizarea gărilor perimetrale, Progresul, Răzoare, toate pot contribui la eliberarea oraşului.“