Mars vrea să facă dulciuri „mai sănătoase”. Cel mai mare producător de ciocolată din lume pariază 1 miliard de dolari pe un sistem de producţie mai „verde” şi se îndreaptă spre micii fermieri în lanţul de furnizori

Autor: Alex Ciutacu 05.06.2018

Mars, producător al ciocolatei cu acelaşi nume şi al gumelor de mestecat Wrigley, investeşte 1 miliard de dolari în sustenabilitate, în cadrul unei strategii de a folosi practicile „prietenoase pentru mediu” pentru a-şi spori profiturile, potrivit Fortune.

„Este o acţiune foarte concretă”, spune Barry Perkin, care conduce segmentul de sustenabilitate în cadrul Mars. „Vom recâştiga înzecit acest miliard”.

Compania este deţinută şi condusă de familia care a fondat-o şi a generată venituri de 35 de miliarde de dolari în 2016. Compania, cu 85.000 de angajaţi, nu produce doar bomboane, ci şi orez, băuturi şi chiar produse veterinare. În plus, Mars deţine o divizie care cercetează nutrienţi din cacao, cunoscuţi drept flavanoli.

Acordul climatic de la Paris din 2015 încheiat de aproximativ 200 de ţări semnatare a trimis un semnal puternic economiei globale legat de decarbonizarea planetei.

Toate industriile, de la petrol la cea financiară, au început să analizeze riscurile care apar din lipsa de acţiuni pro-mediu.

Eforturile companiei Mars încearcă să fie un exemplu că şi corporaţiile răspund acestei presiuni.

Perkin alocă o treime din acest miliard pentru a eficientiza utilizarea apei şi a energiei în cadrul proceselor de producţie. O altă treime din bani se îndreaptă spre simplificarea lanţului de furnizori, făcând efortul de a se îndrepta spre fermieri.

Restul bugetului va fi utilizat pentru reinventarea reţetelor şi eliminarea ingredientelor artificiale