Cum s-a prăbuşit profitul uneia dintre cele mai cunoscute companii din România: Am pierdut o jumătate din venituri pentru că am renunţat deliberat la telefoanele ieftine
♦ În 2018 compania din Braşov mizează pe o stabilizare a veniturilor la nivelul din 2017, afirmă Lucian Peticilă.
Scăderea abruptă a cifrei de afaceri a companiei Visual Fan (Allview) din Braşov, de la 306 mil. lei în 2016 la 157 mil. lei în 2017, a fost provocată în principal de decizia companiei de a ieşi de pe segmentul smartphone-urilor ieftine, care se vindeau în cantităţi semnificative şi care aveau o contribuţie majoră la venituri, dar care nu mai corespundeau cu ambiţiile firmei de a se afirma în noi segmente, cu produse de o calitate mai bună.
„Decizia noastră a fost să nu mai producem smartphone-uri din gama entry, cu display-uri sub 5 inchi, care nu le ofereau clienţilor cea mai bună experienţă de utilizare. Am renunţat la acest segment ştiind că această decizie va aea un efect imediat: scăderea vânzărilor prin intermediul operatorilor de telefonie mobilă. Dar pe termen lung cred că vom avea de câştigat“, a explicat pentru ZF Lucian Peticilă, director general şi proprietar al Visual Fan.
Corecţia înregistrată de businessul companiei anul trecut a fost determinată, admite Peticilă, şi de „concurenţa puternică a multitudinii brandurilor noi apărute pe piaţă“.
Compania din Braşov se va concentra în continuare pe dezvoltarea de noi produse precum asistentul vocal AVI - care să o ajute să se diferenţieze pe piaţă, fără a renunţa la telefoane şi tablete ci orientându-se spre o categorie superioară de produse, au adăugat reprezentanţii companiei.