TeraPlast Bistriţa, afaceri de 338 milioane de lei în S1/2018 cu un profit de 10,5 milioane de lei
♦ Acţiunile TRP au închis marţi-seară în creştere cu 4%, în timp ce indicele BET a scăzut cu 1,2%.
Grupul TeraPlast Bistriţa, unul dintre principalii jucători din piaţa materialelor de construcţii, a raportat pentru primele şase luni din 2018 afaceri de 338 mil. lei, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce profitul net a urcat cu 33%, la 10,5 milioane de lei.
Principala contribuţie la creşterea afacerilor au avut-o businessurile intrate anul trecut în portofoliul grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia şi businessul Politub. „Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziţii importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în grup a businessului Wetterbest şi a activităţii Politub“, spune Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast. Istoric, primul semestru reprezintă aproximativ 40% din afacerile anuale ale TeraPlast, conform sezonalităţii industriei. „Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plusvaloare şi vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă şi obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri faţă de anul trecut“, adaugă Ioana Birta.