Google România: Problema dezvoltării unei afaceri tech în România nu mai sunt fondurile, ci curajul de a risca începerea unui business
♦ Gigantul american a lansat ieri trei ateliere digitale pentru programatori în cadrul Universităţii Bucureşti (Facultatea de Matematică-Informatică), Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca şi al Universităţii Politehnice din Timişoara.
Google, parte a grupului Alphabet, cel mai mare jucător din industria online din lume, a investit în ultimii doi ani în înfiinţarea de ateliere digitale în cadrul universităţilor din România, acestea fiind dedicate domenilor de marketing digital şi tehnologie, în condiţiile în care în prezent problema fundamentală pentru începerea unui business nu mai este legată de finanţare, ci de lipsa curajului de a risca, neexistând suficient sprijin şi mentorat adecvat.
„În momentul de faţă problema înfiinţării unui start-up nu mai ţine de partea de finanţare fiindcă, spre deosebire de acum 5-10 ani, sunt foarte multe fonduri de investiţii, business angels şi fonduri de la guvern. Există oportunităţi de creare de start-up-uri, iar în zona de tehnologie companiile sunt exportabile – trebuie să vindem noi în străinătate, nu în sensul invers“, a declarat pentru ZF Elisabeta Moraru, country manager la Google pentru România.