Vânzările de bere la PET au coborât pentru prima dată după şapte ani sub 50% din piaţă
Ponderea PET-ului (ambalaj din plastic) în totalul vânzărilor de bere a scăzut în 2018 cu aproximativ trei puncte procentuale faţă de anul anterior, ajungând la 47,5%, arată datele Asociaţiei Berarii României. Astfel, berea la PET coboară pentru prima dată după şapte ani sub 50% din total piaţă, tendinţă care vine ca urmare a faptului că tot mai mulţi români aleg să cumpere bere în ambalaje mai scumpe aşa cum este cel din sticlă. De exemplu, vânzările de bere la sticlă au avansat anul trecut cu un punct procentual până la 28,45% din total piaţă.
„Vedem în 2018 pentru prima dată faptul că berea îmbuteliată în ambalaj de tip PET a scăzut la sub 50% din piaţă. Este o scădere semnificativă, de 3,37 puncte procentuale. De altfel, în ultimii patru ani, PET-ul a scăzut cu aproape 6%. Scăderea berii îmbuteliate în PET s-a tradus printr-o majorare a berii îmbuteliate în sticlă, cu peste 3% în ultimii patru ani, dar şi a berii la doză. Asistăm aşadar la o uşoară schimbare a tendinţei de consum care vine în acord şi cu opţiunea consumatorului român pentru produse din categoria premium“, a declarat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.
Istoria berii la PET începea în România în 1998, atunci când Bere Mureş, la acea vreme o afacere antreprenorială românească, a introdus acest tip de ambalaj. Ulterior, toţi producătorii mari de bere au adoptat „moda“ PET-ului.