Cristina şi Florin Georgescu fac corturi pentru camping într-un atelier de lângă Bucureşti şi aşteaptă afaceri de 180.000 lei în 2019
Florin Georgescu, cofondator: Avem în lucru prima comandă, de 12 corturi pentru Franţa şi două pentru un client din Sulina. Mai avem în derulare un proiect cu şase corturi pentru un client din Deltă.
Cristina Georgescu, absolventă a Academiei Navale Mircea cel Bătrân din Constanţa, şi soţul ei Florin Georgescu produc într-un atelier de lângă Bucureşti corturi pe care le vând proprietarilor de structuri de cazare tip camping, de pensiuni sau persoanelor private care vor o alternativă la casele de vacanţă tradiţionale.
„Evo Glamping este o afacere pornită din pasiunea pentru croitorie şi pentru turismul în aer liber. Ideea o aveam de mult, dar, fiind vorba de producţie, ştiam că este greu s-o pornim, iar asta ne-a ţinut pe loc ani buni. În 2017, ne-am făcut curaj şi, pe ultima sută de metri, am aplicat la programul de finanţare StartUp Nation, unde am fost selectaţi. Şi aşa a început totul“, povesteşte Florin Georgescu, unul dintre fondatori.
Cu circa 10.000 de euro, cei doi antreprenori au amenajat un spaţiu închiriat în care produc astăzi corturile şi au acoperit alte cheltuieli apărute în procesul de demarare a businessului. Afacerea le-a adus în 2018 venituri de aproape 91.000 de lei şi un profit de aproape 1.000 de lei. Anul trecut s-au concentrat pe realizarea prototipului, pe identificarea furnizorilor şi a colaboratorilor locali, astfel că cifra de afaceri din 2018 reflectă banii veniţi din lucrări către diverşi clienţi, furnizarea de elemente de tapiserie pentru exterior şi altele, nu din comercializarea de corturi.
Pariul antreprenorilor a fost pe glamping, un concept în creştere în ultimii zece ani atât în Europa, cât şi dincolo de Ocean, care presupune structuri de cazare inedite amplasate în mijlocul naturii, pe placul celor mai pretenţioşi clienţi în materie de confort. Structurile de tip glamping pot fi corturi, căsuţe în copaci sau chiar construcţii cu forme inedite, dar neapărat confortabile.
„Estimările pe anul 2019 vor fi realizate încă din primele şase luni şi presupun o dublare a cifrei de afaceri din anul precedent (echivalentul a 180.000 lei – n. red.). De această dată, cifra este realizată din vânzarea propriu-zisă de corturi“, spune Cristina Georgescu.
Corturile sunt produse în Siliştea Snagovului, într-un spaţiu închiriat, iar planurile antreprenorilor pentru 2019 presupun achiziţia de noi echipamente şi extinderea echipei, alături de noi modele de corturi, pentru sezoanele următoare.
„Avem în lucru prima comandă, de 12 corturi, pentru Franţa şi două pentru un client din Sulina. Mai avem în derulare un proiect cu şase corturi pentru un client din Deltă, dar mai durează. Proiecte în discuţie mai sunt cu câţiva operatori din turism care intenţionează să dezvolte activităţi de glamping, dar toate vor deschide porţile anul viitor. Deocamdată, cererile mai concrete vin din Franţa şi din Italia, unde piaţa este mult mai evoluată în materie de turism în aer liber“, spune Florin Georgescu.
Înainte de a pune bazele Evo Glamping, Cristina şi Florin Georgescu au lucrat împreună ca agenţi de reprezentare pentru diferite companii din Italia, producătoare de materiale electrice şi corpuri de iluminat.
„Eu mi-am petrecut o bună parte a copilăriei în campingul din Saturn, la malul mării. Părinţii mei m-au dus în toate vacanţele cu cortul şi mi-au insuflat de mic dragostea pentru natură şi pentru turismul de camping. Când am crescut, am descoperit pasiunea pentru croitorie, astfel că, peste ani, am hotărât că producţia de corturi e ceea ce vom face“, povesteşte Florin Georgescu.
Provocarea a fost cu atât mai mare cu cât businessul celor doi antreprenori este aproape inexistent în România, iar în Europa există circa nouă producători de astfel de corturi, potrivit datelor Cristinei şi ale lui Florin Georgescu. Dacă proiectarea şi realizarea cusăturilor revin în sarcina celor doi, alte elemente – precum conectorii metalici sudaţi sau structura de lemn – sunt atribuite partenerilor specializaţi, destul de greu de găsit.
„Sperăm ca, în curând, să ne putem adresa şi proprietarilor de gospodării tradiţionale în zone pitoreşti din mediul rural şi care doresc să facă primul pas în lumea turismului fără a fi nevoiţi să facă o investiţie consistentă la început de drum“, mai spune Florin Georgescu.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri--de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania lansează proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
-
Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
-
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro