Lanţurile hoteliere internaţionale au deschis peste 600 de camere de hotel în ultimii doi ani în România
Peste 8.600 de camere au în prezent cele mai mari branduri internaţionale de pe piaţa hotelieră, doar în ultimii doi ani fiind puse pe piaţă peste 600 de camere faţă de octombrie 2019, arată o analiză ZF pe baza datelor în piaţă.
Astfel, piaţa locală devine tot mai atractivă pentru marii jucători în condiţiile în care România are unul dintre cele mai mici grade de afiliere la lanţurile internaţionale din Europa.
O analiză recentă a companiei de cercetare STR arată că aproape 30% din camerele de hotel din România sunt afiliate unui lanţ internaţional.
Ca număr de camere afiliate România stă mai bine decât ţări precum Bulgaria sau Cehia. De exemplu, 11% din camerele de hotel din Bulgaria sunt afiliate unui lanţ internaţional şi 27% în Cehia.
Însă, aceste ţări au mult mai multe camere de hotel per total decât România.
În schimb, gradul de afiliere sare de 30% în Polonia şi Ungaria, conform STR.
Cel mai activ jucător a fost Orbis, care a deschis în ultimii doi ani hotelurile Mercure Bucharest Unirii cu 95 de camere, ibis Styles Arad cu 72 de camere, Mercure Sighişoara cu 52 de camere şi ibis Styles Erbas cu 80 de camere.