Johan Gabriels, country manager Ebury România şi Bulgaria: „Trebuie să te adaptezi mentalităţii de fintech pentru că aceasta este direcţia spre care ne îndreptăm. Este foarte dificil ca într-o organizaţie mai mare să ai o gândire mai agilă“

Autor: Mircea Nica 26.11.2019

Băncile din România încearcă să se digitalizeze prin crearea şi dezvoltarea soluţiilor tehnologice, dar cultura inovativă s-ar putea să nu se regăsească în această abordare, având în vedere că este foarte greu sa atingi un nivel de inovare si digitalizare având sisteme destul de tradiţionale, fiind mai uşor să construieşti de la zero decât să reabilitezi, consideră Johan Gabriels, country manager Ebury România şi Bulgaria.

„Fintech-ul a început pentru că băncile, probabil, nu îşi făceau treaba cum trebuie. Băncile aveau la dispoziţie multe date, dar nu erau inovative şi nu ofereau soluţii pentru produsele lor. De aceea, toate companiile «disruptors» (n. red. companii cu produse şi servicii inovatoare, care în cele din urmă înlocuiesc companiile tradiţionale din fruntea pieţei) au intervenit. Acum le numim fintech-uri pentru că folosesc tehnologii noi, inovatoare pentru a fi mai rapide şi mai eficiente decât băncile. Este foarte dificil ca într-o organizaţie mai mare să ai o gândire mai agilă. De aceea, Banca Santander a ales această abordare. Trebuie să te adaptezi mentalităţii de fintech pentru că aceasta este direcţia spre care ne îndreptăm“, a spus în cadrul unui interviu acordat ZF Johan Gabriels, country ma­nager Ebury România şi Bulgaria.