ANALIZĂ ZF. Una din zece camere de hotel din România este afiliată la un brand internaţional. „În Bucureşti gradul de afiliere este deja asemănător cu cel din alte capitale est-europene“. Cel mai extins lanţ hotelier de pe plan local este Best Western, care are 14 unităţi hoteliere

Autor: Mădălina Dediu Panaete 26.02.2020

♦ De această cifră se apropie şi lanţul hotelier Wyndham, care are 13 unităţi hoteliere sub brandul Ramada.

Peste 7.900 de camere de hotel erau afiliate unui brand interna­ţio­nal anul trecut, adică 10% din totalul camerelor de trei, patru şi cinci stele, arată datele com­paniei de consultanţă în do­meniul hotelier Trend Hospitality.

Astfel, 66 de hote­luri poartă branduri ale unor lanţuri precum Accor, Hilton, Wyndham (Ramada), Best Western sau Marriott. Circa 5% dintre hotelurile de trei, patru şi cinci stele sunt afiliate la un lanţ hotelier internaţional. În Bucureşti, gradul de afiliere este mult mai mare. Astfel, datele din prima jumătate a anului trecut ale Trend Hospitality arată că în Bucureşti gradul de afiliere depăşea 40% din numărul de camere.