Jean Valvis, Aqua Carpatica: „Investiţia în infrastructura pentru agricultură e o prioritate absolută în România. Astfel de decizii istorice au scos şi America şi Europa din crizele economice“

Autor: Cristina Roşca 29.04.2020

♦ Omul de afaceri Jean Valvis este unul dintre cei mai puternici şi cunoscuţi antreprenori din industria alimentară din România. El a fondat brandurile LaDorna (lactate) şi Dorna (apă minerală), pe care apoi le-a vândut unor giganţi străini, respectiv grupului Lactalis şi către Coca-Cola. Acum el are în portofoliu marca de apă minerală Aqua Carpatica, precum şi producătorul de vinuri Domeniile Sâmbureşti.

Antreprenorul Jean Valvis spu­ne că în România consu­ma­torii ar dori să cumpere pro­duse locale mai degrabă de­cât străine, însă există o pro­blemă de organizare. Mai exact, pro­ducătorii români au o re­ţi­ne­re în a se asocia. Totodată, lip­seş­te un element cheie în do­meniu, infras­tru­c­tu­ra agri­colă pe care statul ar tre­bui să o pună la pun­ct.

„Până nu se pune la punct infrastructura de­po­zitelor, cea de colec­tare primară, de selecţie şi de conservare, nu poţi cere consumatorului să cum­pe­re produse ro­mâ­neşti. Este do­rinţa tuturor să consume pro­du­se din România, dar cine a făcut investiţii în depozite şi puncte de colectare?“