Matius Ichim de la studioul de arhitectură Matius, despre cum se va schimba comerţul postpandemie. „Mallurile vor mixa retailul cu servicii de educaţie, sănătate, ateliere de creaţie, expoziţii şi conferinţe“

Autor: Cristina Roşca 30.04.2020

Compania Matius este un studio de arhitectură specializat exclusiv în zona arhitecturii de retail, compania lucrând cu branduri precum Victoria’s Secret, Mango, Noriel, Animax sau Pegas.

Matius Ichim, managing partner şi fondator al studioului de arhitectură ce îi poartă numele, spune că actuala pandemie de Covid-19 doar a accelerat o serie de schimbări în retailul autohton, acest sector având nevoie de o reinventare de mai multă vreme. Compania Matius e specializată în arhitectura de retail şi astfel se ocupă de amenajarea magazinelor din România. Oficialii companiei adaugă că modelează până la 15% din magazinele fiecărui mall deschis în România. Pe harta proprie apar peste 20 de centre comerciale majore precum Iulius Mall Cluj, Palas Iaşi, Promenada, AFI Cotroceni sau Maritimo Cons­tanţa. În toate acestea compania a amenajat spaţii comerciale. 

Busi­nes­sul studioul Ma­tius este operat de fir­ma Copacul Verde cu afa­ceri de circa 1 mil lei anul trecut, plus 40%. „Retailul, aşa cum îl cunoaştem noi, avea de mult nevoie de o reinventare. Ceva plutea de mult în aer, de aceea situaţia la care este expus zilele acestea este doar o confirmare şi o accelerare a procesului. Schimbările nu pot apărea peste noapte, aşa că va trebui să aşteptăm totuşi ca meciul acesta cu reguli neobişnuite să se desfăşoare până la capăt“, spune Matius Ichim, care activează de 20 de ani în domeniu, perioadă în care a lucrat cu zeci de comercianţi, potrivit lui.