Piaţa de panouri sandwich a ajuns la 130 mil. euro în 2019, aproape ca în 2007, impulsionată de investiţiile în spaţii logistice. Anul trecut, 40% din producţia totală a mers la export

Autor: Alina-Elena Vasiliu 22.07.2020

Piaţa locală de panouri sandwich a ajuns în 2019 la o valoare de aproape 130 de milioane de euro, apropiindu-se astfel de nivelul din 2007, maximul ultimilor 13 ani, potrivit datelor furnizate de oficialii companiei de consultanţă în construcţii Neomar Consulting. Faţă de 2018, piaţa a crescut anul trecut cu 9%.

„În volum, piaţa de panouri sandwich a înregistrat o creştere solidă de 13%, propulsată puternic de segmentul dinamic al proiectelor industriale moderne“, spune Bogdan Funieru, managing director la Neomar Consulting.

Estimările arată că stocul spaţiilor industriale şi logistice moderne s-ar putea dubla în următorii trei-patru ani, luând în considerare dimensiunea ţării şi a populaţiei, care se traduce în cerere de bunuri. În prezent, stocul de spaţii industriale din România depăşeşte 4 milioane de metri pătraţi. Sectorul de retail are şi el o contribuţie importantă în ceea ce priveşte consumul de panouri sandwich, fiind impulsionat de expansiunea retailerilor moderni.