„Trecem printr-o criză care se va dovedi mai rea decât Marea Depresiune”: Principalii producători de şampanie la nivel mondial anunţă pierderi de aproape 2 miliarde de euro

Autor: Eduard Ivanovici 03.08.2020

În ultimele luni, criza creată de coronavirus a oprit nunţile, petrecerile, cinele în oraş şi transportul aerian – componente cheie pentru piaţa vinului de lux din Franţa, scrie Associated Press.

Producătorii din regiunea Champagne, centrul industriei globale a vinurilor spumante, spun că vânzările au suferit pierderi de aproximativ 1,7 miliarde de euro anul acesta pe măsură ce cifra de afaceri a scăzut cu aproape o treime, fapt ce reprezintă un declin nemaiîntâlnit în istoria recentă Franţei şi mai mare decât Marea Depresiune a anilor 1930.

De asemenea, producătorii estimează că aproape 100 de milioane de sticle vor rămâne nevândute până la sfârşitul anului.

„Trecem printr-o criză care se va dovedi mai rea decât Marea Depresiune”, a declarat Thibaut Le Mailloux, director de comunicaţii în cadrul Comitetului Interprofesional al Vinurilor Champagne din Franţa (CIVC), care reprezintă aproximativ 16.000 de producători de vinuri.

CIVC a lansat o serie de măsuri fără precedent în contextul crizei generate de pandemie. Precum ţările producătoare de petrol, comitetul reglementează mărimea recoltelor în fiecare an pentru a evita producţia în exces şi, în consecinţă, scădea masivă a preţurilor. De altfel, Comitetul va implementa pe 18 august o serie strictă de măsuri care prin care vor fi distruse sau vândute la preţuri reduse cantităţi record de struguri.