„Afacerea deceniului”: Cum se poate transforma Microsoft dacă va cumpăra platforma TikTok

Autor: Eduard Ivanovici 29.08.2020

La începutul lunii, preşedintele Donald Trump i-a oferit companiei ByteDance un termen de 45 de zile pentru a-şi vinde operaţiunile din Statele Unite, numind platforma de video-sharing a conglomeratului chinez o „ameninţare asupra securităţii naţionale a ţării”, scrie Fortune.

Sâmbătă, TikTok anunţa că va da în judecată administraţia Trump pentru a preveni vânzarea. Între timp, Oracle şi Twitter au declarat că iau în considerare achiziţia aplicaţiei, însă Microsoft rămâne în continuare principalul favorit.

TikTok înregistrează utilizatori noi într-un ritm pe care nu îl atinge nicio altă reţea de socializare. Totuşi, doar 11% din cetăţenii adulţi ai Statele Unite folosesc aplicaţia, potrivit unui sondaj Fortune. Platformele cu cei mai mulţi utilizatori sunt Facebook (65%) şi Instagram (35%).

Microsoft ar deveni un gigant al social media dacă ar combina TikTok şi LinkedIn, platformă folosită de 20% din adulţii din SUA, compania urmând să se lupte în aceste condiţii de la egal la egal cu Facebook. LinkedIn a fost cumpărată în 2016 de Microsoft pentru 26,2 miliarde de dolari.

De asemenea, firma creată de Bill Gates şi Paul Allen ar deveni un jucător masiv în ceea ce priveşte reclamele digitale. În prezent, 70% din cota de piaţă merge către Google, Facebook şi Amazon, potrivit eMarketer.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro