Vânzările din hipermarketuri şi supermarketuri postează creşteri de două cifre în 12 judeţe: acestea sunt zonele unde retailerii merg cu magazine noi
► Galopul e susţinut în special de expansiune, dar şi de apetitul de consum şi inflaţie
► Judeţele care postează cele mai mari ritmuri de creştere sunt cele unde se deschid cele mai multe magazine moderne
► Este interesant de remarcat că apar în top o serie de judeţe mai puţin dezvoltate economic precum Bihor, Bacău sau Hunedoara
► Creşterile de vânzări indică atât apetitul de consum al românilor, cât mai ales orientarea clienţilor către magazine moderne, mai degrabă decât către cele din comerţul tradiţional.
Vânzările de bunuri de larg consum din comerţul modern sunt în primele şapte luni din 2020 peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă ritmul de creştere diferă puternic de la un judeţ la altul. Mai exact, în Ilfov ritmul este de 37%, urmat de Suceava cu 19% şi alte două judeţe din regiunea Moldovei – Iaşi şi Bacău – cu 18%. La polul opus se află - în mod surprinzător – Bucureştiul cu sub 10% avans.
Datele companiei de cercetare de piaţă RetailZoom arată că Bucureştiul este al 15-lea judeţ din România după ritmul de creştere al vânzărilor de alimente, produse de îngrijire personală şi a locuinţei. Astfel, rata nu este influenţată de nivelul de dezvoltare economică al unui judeţ şi deci, implicit, de puterea de cumpărare a locuitorilor lui. Sau nu doar de acest lucru.