Ioana Ilie-Dobre, director general Bringo, platformă de livrări deţinută de grupul Carrefour: Cumpărăturile online de alimente au crescut accelerat în pandemie, până la 1% din tot comerţul de profil. Până în 2025 ar putea depăşi ponderea de 4%
♦ Vânzările online de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au ajuns la 200-220 de milioane de euro în acest an în contextul în care toată piaţa de bunuri de larg consum este estimată la 20-22 mld. euro ♦ Dacă ponderea acestui tip de comerţ va ajunge la 4% în totalul vânzărilor de bunuri FMCG, încasările din online se vor apropia de pragul de 1 mld. euro, conform calculelor ZF.
„Este greu de folosit cuvântul „câştigător“ în aceeaşi propoziţie cu pandemia, dar este adevărat că în contextul creat de COVID-19, comerţul online a cunoscut o creştere considerabilă. În vârful pandemiei, numărul de comenzi plasate pe zi pe Bringo a ajuns să fie de până la 10 ori mai mare decât în perioada anterioară“, spune Ioana Ilie-Dobre, director general al platformei de livrări Bringo, controlată de grupul Carrefour şi activă în 36 de oraşe din ţară. Ea a fost numită recent în această funcţie, fiind recrutată de la Uber Eats, companie care s-a retras în 2020 de pe piaţa locală. Există în continuare serviciul de transport Uber.
Jucătorii din comerţul cu dominantă alimentară - lanţurile străine de supermarketuri şi hipermarketuri – au deschis magazine online încă de acum mai bine de cinci ani pentru a fi pregătiţi pentru momentul în care această „revoluţie“ va avea loc. Mai exact, de multă vreme românii cumpără electronice şi electrocasnice, călătorii, cărţi sau haine online. Alimentele şi băuturile rămăseseră un ultim bastion de cucerit pentru acest timp de comerţ.