A apărut anuarul ZF 100 cele mai valoroase companii din România. Unsprezece nume noi şi-au adjudecat un loc în ediţia din 2020. Printre numele noi se regăsesc retailerul de bricolaj Leroy Merlin România, producătorul de software Microsoft România şi subsidiara locală a companiei americane Emerson
Unsprezece companii noi şi-au făcut loc pentru prima dată în catalogului ZF „Top 100 cele mai valoroase companii din România“, ediţia 2020. Numărul este uşor mai mare faţă de ediţia anterioară, în care opt nume erau noi în clasament.
Energia, bricolajul, tehnologia, industria farma, auto, dar şi cea a bunurilor de larg consum şi retailul electro-IT sunt domeniile din care vin companiile nou-intrate. Grupul CEZ - „actor“ în cea mai mare tranzacţie din România ultimilor 12 ani - îşi face intrarea direct pe poziţia 52, cu o valoare de 505 mi-lioane de euro. Celelalte companii nou-intrate ocupă locuri de la 73 la 10.
Printre ele se regăsesc retailerul de bricolaj Leroy Merlin România, producătorul de software Microsoft România şi subsidiara locală a companiei americane Emerson.
Per total, companiile din top 100 relevă trendul ascendent de care s-au bucurat câteva industrii în 2020, printre acestea regăsindu-se industria farma, retailul alimentar, serviciile de curierat, dar şi retailul de tip do-it-yourself.
Cele mai valoroase 100 de companii din România valorează anul acesta 86,7 miliarde de euro, în scădere cu circa 1% faţă de valoarea cumulată a companiilor de anul trecut, luând aşadar în calcul valoarea în euro. Valoarea din acest an este a treia cea mai mare atinsă de companiile din clasament, însă rămâne departe de reperul celor 15 ediţii ale topului, adică anul 2007, când primele 100 de firme aveau o valoare totală de 96,3 miliarde de euro.
„Top 100 cele mai valoroase companii din România“ este un demers jurnalistic pornit în 2006, când, într-o economie cu creşteri şi investiţii străine record, Ziarul Financiar şi-a pus problema valorii, a preţului companiilor locale, indicator care înglobează mai mult decât cifre de afaceri sau marje de profit.
De la prima ediţie topul a fost realizat în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners – cum se numea la acea dată, în prezent BT Capital Partners. În ultimii trei ani şi firma de evaluare Veridio a fost partener al ZF în realizarea acestui catalog.