Cumpără din ţara ta, o tendinţă care a prins rădăcini în 2020. Adrian Cocan, Lăptăria cu Caimac: Apare un mic val naţionalist şi o bună parte a populaţiei îşi doreşte să cumpere produse locale

Autor: Cristina Roşca 04.01.2021

♦ Producătorii români care aveau discuţii legate de export în 2020 s-au văzut în imposibilitatea de a mai ieşi pe pieţe externe pentru că fiecare retailer din Occident şi-a apărat brandurile locale în contextul pandemiei de COVID-19.

După mai bine de două decenii în care brandurile străine, internaţionale, cu renume erau considerate mai bune şi astfel erau mai căutate de consumatorii locali, de câţiva ani se remarcă o inversare a acestui fenomen. Mai mult decât atât, pandemia accelerat acest trend şi a făcut ca fie dintr-un soi de patriotism, fie din dorinţa de a ajuta un business local, un client să aleagă la raft un produs atohton. Astfel, banii rămân în ţară şi indirect creşte şi puterea de cumpărare a românilor.

„Ce am constatat noi este că această criză (pandemia de COVID-19 – n.red.) a accentuat nişte trenduri deja existente. Chiar şi înainte de pandemie exista această tendinţă de a cumpăra produse locale, însă 2020 a accelerat acest trend. Pe de altă parte, pandemia a scindat piaţa şi observăm o orientare fie către produse foarte foarte ieftine, fie către bunuri premium de foarte bună calitate“, spune Adrian Cocan, director general al Agroserv Măriuţa, compania care pune pe piaţă produsele sub brandul Lăptăria cu Caimac.