Luni, 15 martie, ultima zi pentru cererile de amânare a ratelor la credite. Păunescu, CSALB: Au fost şi clienţi care au cerut băncilor amânarea ratelor peste maximul de 9 luni, dar şi clienţi care au întrerupt amânarea
„Băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare, chiar dacă au beneficiat de amânarea plăţii acestor rate“.
Termenul de depunere a cererilor pentru amânarea plăţii ratelor bancare a expirat ieri, iar Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a atras atenţia că băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare.
„Dacă ar fi să anticipăm ce urmează după perioada în care consumatorii au avut posibilitatea de a solicita amânarea ratelor, putem spune că băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare, chiar dacă au beneficiat de amânarea plăţii acestor rate. Între cererile transmise CSALB sunt cazuri în care consumatorii solicită băncilor amânarea ratelor peste termenul maxim de 9 luni, motivând că situaţia lor financiară nu s-a îmbunătăţit. Alţii cer întreruperea procesului de amânare a plăţii ratelor după ce au estimat o înrăutăţire a situaţiei lor viitoare, generată de costurile amânării“, spune Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.