Ce fac lanţurile de hipermarketuri pentru a nu pierde teren? Lansează parteneriate cu alţi retaileri, pariază pe concepte premium sau pe digitalizare accelerată
♦ Cele peste 225 de hipermarketuri ale celor patru mari retaileri Auchan, Carrefour, Cora şi Kaufland au vândut peste un sfert din totalul bunurilor de larg consum, potrivit Nielsen ♦ Astfel, aceste magazine au vânzări estimate de ZF la 5-6 mld. euro anual.
Marile lanţuri de hipermarketuri lansează noi iniţiative şi proiecte pentru a continua să atragă cumpărătorii locali la shopping, într-o perioadă în care aceştia se orientează tot mai mult către magazinele mici sau către online. Printre proiectele anunţate se numără parteneriate cu alţi retaileri, concepte premium sau digitalizare accelerată, conform unei analize a ZF.
Spre exemplu, retailerul de echipamente sportive Decathlon, liderul pieţei de profil din România, va deschide 15 shopping cornere (zone amenajate) în hipermarketurile Auchan din ţară în acest an. Produsele Decathlon se vor vinde în zone dedicate, în cadrul raionului de articole sportive. Hipermarketurile au de regulă astfel de bunuri în ofertă, fie produse ale partenerilor, fie mărci proprii. O astfel de asociere - între un lanţ de hipermarketuri şi un retailer specializat de echipamente sportive - este o premieră.