Online-ul va ajunge în acest an la 10% din piaţa produselor pentru animale de companie. În 2017, ponderea era la jumătate
♦ Românii au cheltuit în total anul trecut peste 3 mld. lei pe hrană şi alte produse pentru prietenii necuvântători ♦ Pentru acest an este estimată o creştere de 20%.
Românii vor cheltui doar în online în 2021 circa 360 mil. lei pe hrană, accesorii şi jucării pentru animalele de companie, suma fiind cu peste 20% mai mare decât anul anterior. Avansul este mai rapid decât cel al pieţei în ansamblul său (online şi offline) dat fiind că acest canal de vânzare câştigă tot mai mult teren în preferinţele comsumatorilor locali în ceea ce priveşte produsele pentru prietenii necuvântărori.
Online-ul, un segment tot mai important pentru comerţ indiferent de tipul său, va ajunge în acest an să mănânce 10% din piaţa produselor pentru animale de companie, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Ponderea online-ului diferă mult în funcţie de tipul de comerţ, în cazul celui alimentar fiind la doar 1%, în timp ce la electro-IT urcă spre 25-30%. În modă, comerţul virtual reprezintă 15% din vânzări, iar la cosmetice e undeva la 10%.