Geografia de business a României. Harta comerţului modern local: Bucureştiul şi alte 20 de judeţe din ţară au fiecare cel puţin 100 de magazine cu dominantă alimentară. Şase judeţe – printre cele mai sărace din România – sunt codaşe şi la investiţiile în retail, cu nici 50 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate sau cash&carry fiecare
♦ Harta comerţului ilustrează astfel şi dezvoltarea economică diferită a ţării, numărul de magazine mergând mână în mână cu salariul mediu, cu puterea de cumpărare şi cu rata şomajului. ♦ Zece reţele străine de comerţ modern şi franciza LaDoiPaşi dezvoltată de grupul german Metro adună 5.250 de magazine, cu vânzări anuale de 13-14 mld. euro.
Zece reţele străine de comerţ modern şi franciza LaDoiPaşi dezvoltată de grupul german Metro, dar deţinută de antreprenori locali, adună 5.250 de magazine ce controlează peste 65% din piaţa de 20-22 mld. euro de comerţ cu dominantă alimentară.
Aceste hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate modernă au astfel vânzări anuale de 13-14 mld. euro, conform estimărilor ZF.
Harta comerţului modern local este de fapt o copie fidelă a economiei româneşti dat fiind că cele mai multe magazine sunt deschise în judeţele puternice economic, în frunte cu Bucureştiul.