„Facultatea“ Rompetrol: în ultimii cinci ani, 500 de tineri au absolvit programele de internship în urma unor investiţii de 0,5 mil. dolari. „Dezvoltarea personală este esenţială la început de carieră“
Programul de internship al Rompetrol (KMG International) s-a adaptat şi el condiţiilor speciale din ultimii doi ani, astfel că pentru instruirea viitoarelor generaţii de petrolişti, oamenii cu experienţă ai grupului s-au trasformat în veritabili vloggeri care transmiteau internilor informaţii tehnice prin video.
Lansat în 2001, programul de internship al grupului Rompetrol, denumit azi „Pregătit pentru carieră“, este una dintre cele mai longevive proiecte corporate locale pentru pregătirea viitoarelor generaţii de specialişti.
„În ultimii 5 ani, programul a găzduit planurile de carieră a aproape 500 de elevi şi studenţi din toată ţara. Înainte de pandemie, în fiecare an participau peste 100 de tineri, uneori chiar şi peste 150. O parte dintre ei erau în an terminal sau proaspăt absolvenţi, profil angajabil la finalul programului, însă o altă parte erau studenţi în primii ani. Începând cu anul 2020, ne-am adaptat contextului pandemic şi am redus numărul de participanţi la aproximativ 50 per ediţie“, explică reprezentanţii KMG International. Potrivit acestora, din 2001 au trecut prin program peste 1.500 de elevi şi studenţi din toate oraşele României. La finalul acestuia, scopul este să rămână în grup cel putin 60% dintre participanţi.
„Anul acesta, programul de internship a împlinit 20 de ani de la lansare şi chiar vorbeam cu o parte dintre colegii care au intrat în companie în 2001 prin acest program şi nu le venea să creadă că au trecut 20 de ani de atunci, de când au făcut primul pas în cariera de petrolist şi în Rompetrol.“
Programul de internship este structurat astfel încât să le ofere participanţilor o imagine de 360 de grade a ceea ce înseamnă meseria de petrolist. „Pandemia ne-a oferit oportunitatea să transformăm structura programului şi să introducem mai multe elemente, iniţiative, proiecte de dezvoltare a competenţelor soft. Aşadar, programul în aceşti doi ani a fost un mix între studiul online şi practica pe teren. Am cooptat traineri certificaţi pentru a lucra online cu internii noştri pe subiecte de comunicare, prezentare, colaborare în echipă, branding personal, dezvoltarea de proiecte de business sau proiecte sociale. Pe partea competenţelor tehnice, atunci când nu erau condiţiile potrivite de a merge pe teren, colegii noştri, mentori în program, s-au transformat în vloggeri adevăraţi care transmiteau internilor informaţii tehnice prin video.“
Programul are o durată de două luni , investiţia financiară cumulată din ultimii 5 ani fiind de peste 500.000 de dolari, la care se adaugă investiţia în alte tipuri de acţiuni. „Am observat că este nevoie să-i susţinem în dezvoltarea competenţelor soft. Dezvoltarea personală este esenţială la început de carieră - să ştii care-ţi sunt punctele tari este primordial, să ştii care sunt valorile tale, cum să comunici eficient în scris sau vorbit, cum să susţii o prezentare, cum să argumentezi un proiect.“ Reprezentanţii KMG International mai spun că pe partea tehnică, internii au nevoie de cunoştinţe noi şi actualizate din domeniu.
„Pentru a adresa această nevoie, suntem deschişi să lucrăm îndeaproape cu partenerii noştri din învăţământ, să le oferim soluţii şi idei de aliniere şi actualizare a cerinţelor de studiu cu ce se întâmplă efectiv în prezent în domeniul energetic la nivel local şi global. Cu toate astea, suntem încrezători în generaţiile care vin.“