Lipsa componentelor electronice continuă să destabilizeze producţia. Ford a revenit la volumele din ianuarie 2020, Dacia a coborât la jumătatea volumelor din 2019

Autor: Bogdan Alecu 15.02.2022

♦  Disponibilitatea componentelor electronice influenţează direct producţia de maşini şi în 2022. O limitare a acestora poate aduce chiar o înjumătăţire a producţiei într-o lună.

Producţia de maşini a scăzut cu 8% în ianuarie 2022 faţă de perioada similară din 2021 la 35.171 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Ford a devenit în premieră uzina cu cele mai mari volume în ianuarie, uzina de la Craiova livrând în ianuarie 19.355 de maşini, cu 4% faţă de perioada similară de anul trecut şi un volum similar cu cel din ianuarie 2020 când producţia lui Puma accelera.

Ford Puma a fost cel mai bine vândut model Ford în 2021 iar anul acesta compania se aşteaptă să revină pe profit în Europa pe măsură ce pierderile s-au redus anul trecut. Mai mult, americanii mizează pe maşinile electrice şi pe utilitare în Europa, iar la Craiova vor produce anul viitor o utilitară de clasă mică, iar aceasta va avea din 2024 şi o versiune electrică, devenind astfel primul automobil electric produs în România.