Sondaj Reveal Marketing: 58% dintre români cred că reducerea consumului ar fi cea mai potrivită soluţie pentru a face faţă provocărilor financiare cauzate de inflaţie, în timp ce restul preferă o mărire de salariu

Autor: Roxana Rosu 24.05.2022



 

 



Şase din zece românii din mediul urban (58%) spun că reducerea consumului ar putea rezolva problema inflaţiei, în măsuri semnificativ mai mari bărbaţii (63%), persoanele peste 55 de ani (71%), dar şi cele cu venituri ridicate (65%),  în timp ce alţi 42% cred că o soluţie ar fi cererea unei măriri de salariu, arată un sondaj Reveal Marketing Research.

Tinerii între 18-24 de ani sunt cei mai puţin dispuşi să îşi schimbe stilul de viaţă şi să îşi modifice obiceiurile de consum (53%), aceştia preferând în mai mare măsură cererea unei măriri de salariu (58%).

Mai mult decât atât, un sfert dintre români iau în considerare şi emigrarea pentru a face faţă provocărilor economice aduse de inflaţie, alternativă menţionată în mai mare măsură de persoanele cu venituri mici.

Situaţia tot mai dificilă pe plan economic a dus la creşterea nemulţumirii şi a neîncrederii în instituţiile statului, 67% dintre respondenţi considerând că guvernul este responsabil pentru nivelul inflaţiei din România. Această atitudine ostilă este vizibilă într-o măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor de peste 45 de ani (77%).

Situaţiile de conflict sau război sunt considerate, de asemenea, cauze ale nivelului inflaţiei (60%), semnalate într-o măsură mai mare de persoanele cu venituri ridicate (70%).

Următoarele 2 poziţii sunt ocupate de pandemie (42%) şi de marile corporaţii (31%), acestea fiind menţionate în mai mare măsură de către tinerii între 18 şi 24 de ani.