Ana-Maria Doxan, Nespresso: Disponibilitatea limitată a componentelor electronice şi preţul record al cafelei verzi sunt doi dintre factorii care au determinat creşteri de preţuri
♦ Nespresso este o divizie a gigantului din industria dulciurilor şi cafelei Nestlé, dar este un business operat separat, conform celor mai recente date ZF ♦ Totuşi, nu există o entitate juridică distinctă pentru Nespresso.
Ana-Maria Doxan, business executive officer în cadrul Nespresso, spune că astăzi numeroase industrii se confruntă cu creşteri generalizate ale preţurilor, inclusiv industria de electronice şi electrocasnice mici şi cea producătoare de cafea. Ea le menţionează pe cele două pentru că Nespresso, o divizia a gigantului elveţian Nestlé, are în portofoliu atât cafea (capsule), cât şi espressoare sub propriul brand, dar realizate de jucători specializaţi.
„În prezent cred că suntem cu toţii – consumatori şi businessuri deopotrivă – afectaţi de inflaţie“, spune executivul care conduce de anul trecut operaţiunile Nespresso în România.
Printre factorii care au determinat creşterile de preţuri ea menţionează disponibilitatea limitată a componentelor electronice şi a altor elemente, situaţie generată de cererea crescută venind dinspre mai multe industrii, precum automotive, electronice şi electrocasnice; creşterea preţurilor de import şi scumpirea materiilor prime. Spre exemplu, preţul cafelei verzi, la nivel global, se situează astăzi la un nivel record. Nespresso lucrează în mod direct cu peste 140.000 de fermieri.