Craiova se pregăteşte în 2023 de cea mai importantă inaugurare de mall din ultimii şapte ani. Dezvoltatorii pregătesc 260.000 mp de retail nou la nivel naţional
Anul 2022 a fost marcat de puţine livrări de noi proiecte moderne de retail, completând suprafaţa totală existentă cu doar 77.000 de metri pătraţi, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din livrările estimate iniţial şi o scădere substanţială comparativ cu cei 102.000 de metri pătraţi înregistraţi în 2021, arată raportul anual publicat de Colliers.
„Perspectivele pe termen scurt pentru piaţa de retail depind de gradul în care creşterea vânzărilor estimată pentru 2023 va compensa creşterea inflaţiei şi a costurilor mai mari cu serviciile de administrare a proprietăţilor. Faptul că cea mai mare parte a proiectelor care urmează să fie realizate în următorii ani sunt parcuri de retail, un tip de proiecte care oferă o flexibilitate mai mare în procesul de dezvoltare, asigură un grad mai mare de încredere că aceste proiecte se vor realiza în pofida creşterii costurilor de construcţie. Parcurile de retail anunţate rămân în mare parte concentrate în oraşele medii şi mici, chiar oraşe cu o populaţie mai mică de 50.000 de locuitori, dar cu o economie activă şi fără proiecte moderne de retail. În ceea ce priveşte centrele comerciale de mari dimensiuni, NEPI Rockcastle va livra spre sfârşitul anului Promenada Mall Craiova, cu aproape 64.000 de metri pătraţi, acesta fiind cel mai mare proiect livrat în România de la deschiderea ParkLake Bucureşti, din 2016“, adaugă Liana Dumitru, director retail agency la Colliers.