850 de vagoane de cereale la micul dejun in 2006

Autor: Georgiana Stavarache 01.03.2006
Piata cerealelor pentru micul dejun va creste in acest an cu circa 40% in volum fata de anul trecut, cand a fost atins un nivel de 6.000 de tone, a spus Romeo Cazanescu, country business manager al companiei Nestle Romania. Asta inseamna 850 de vagoane sau 85 de milioane de portii a 100 de grame.

El a precizat ca anul trecut consumul mediu pe cap de locuitor a fost de doar 280 de grame, in contextul in care in unele tari vest-europene ajunge si la 9 kg pe cap de locuitor.

In Polonia, spre exemplu, a precizat Cazanescu, se consuma circa 30.000 de tone de cereale anual.

"Consumul este redus, dar piata romaneasca este foarte dinamica. Cresterea consumului va avea loc ca urmare a aparitiei unor noi jucatori, dar si a unei informari mai bune a consumatorilor", a spus Cazanescu.

El a precizat ca piata interna s-a ridicat in 2005 la circa 25 mil. euro. Principalii jucatori pe acest segment sunt Nestle, Loulis, European Foods si Dobrogea. Potrivit datelor firmei, Nestle detine o cota de piata de 35% in categoria de cereale, ceea ce inseamna vanzari de 8 mil. euro, anul trecut.

Una din particularitatile pietei cerealelor din Romania este ponderea foarte mare a segmentului dedicat copiilor in total consum. "Circa 60% din piata cerealelor este reprezentata de produsele pentru copii", a mentionat directorul. El a mai spus ca piata batoanelor de cereale, care este estimata la 4 mil. euro anual, este de asemenea in crestere.

Printre marcile de cereale din portofoliul Nestle sunt Nesquick, Chocapick, Fitness. La inceputul acestui an, compania si-a innoit toata gama de produse din categoria cerealelor prin schimbarea compozitiei acestora (introducerea de cereale integrale in locul celor rafinate) si schimbarea ambalajului (ambalajul la cutie a fost inlocuit cu cel la punga) si a redus preturile. Nestle are o cifra de afaceri anuala de peste 80 mil. euro.