Investitiile in promovare au majorat cu 4% cota de piata a Salonta

Autor: Diana Tudor Stoica 10.04.2007

Brandul de mezeluri Salonta, detinut de actionarii producatorului de vinuri Murfatlar, va beneficia in acest an de un program de promovare in valoare de 3 milioane de euro (suma calculata in sistem rate-card).
"Bugetul de marketing alocat brandului Salonta a fost de aproximativ 2,75 de milioane de euro in 2006, iar in 2007, acesta va depasi 3 milioane de euro", a declarat Radu Dumitrescu, brand manager al Principal Company.
Fabrica Salonta din judetul Bihor face parte din grupul de firme Principal Company, care detine inca o fabrica de mezeluri in comuna Filipestii de Padure, in judetul Prahova. Salonta a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 75%, pana la aproximativ 1.000 de tone, ca rezultat al promovarii brandurilor si a eficientizarii distributiei in toate regiunile tarii prin cresterea numarului de magazine unde produsele sunt prezente. Aceasta crestere a vanzarilor a determinat si o majorare a cotei de piata cu patru procente, de la 8% in perioada decembrie-ianuarie 2006 pana la 12,6% in decembrie-ianuarie 2007, potrivit reprezentantilor companiei. "Pentru anul 2007 anticipam o crestere de peste 50% (a vanzarilor - n. r.), crestere ce se va produce atat ca rezultat al continuarii comunicarii, maririi numarului de magazine in care suntem prezenti, cat si lansarii de produse noi", a declarat Radu Dumitrescu.
Portofoliul Salonta include mezeluri premium in categoria crud-uscate, printre cele mai cunoscute produse numarandu-se salamurile Padis, salamul de Sibiu sau carnatii Paprika si Plai.
"Salamul de Sibiu este cel mai bine vandut produs Salonta, urmat fiind de salamul Paprika, salamul Banatean, carnatii Plai. Din totalul vanzarilor, acestea reprezinta aproximativ 50%", a declarat brand managerul Salonta.
Salonta a investit in 2006 peste 1,2 milioane de euro in retehnologizarea fabricii pentru a mari capacitatea de productie. Aceste investitii vor continua si in 2007, compania intentionand sa aloce 1 milion de euro cresterii capacitatii de productie.
Capacitatea de productie a celor doua fabrici detinute de Principal Company este de 30 de tone pe zi la Filipestii de Padure si de 140 de tone pe luna la Salonta. Potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor companiei, pana la sfarsitul anului 2008 capacitatea celor doua unitati va creste la 80-100 de tone pe zi la Filipesti si 200 de tone pe luna la Salonta.
Principal Company a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri cumulata de 15 milioane de euro, din care, potrivit reprezentantilor companiei, contributia brandului Salonta a fost de aproximativ 50%. Aceste rezultate sunt sub estimarile initiale ale companiei, care vizau obtinerea unei cifre de afaceri cumulate de 16 milioane de euro pentru 2006.
"Pentru 2007 ne-am propus dublarea cifrei de afaceri", a spus Dumitrescu.
Principal Company este detinuta in proportie de 86% de Signus Romania Distribution, pachetul de actiuni fiind preluat in 2005. Compania a fost infiintata in 1998, printr-o investitie de 4 milioane de euro. Signus Romania este distribuitor al Euroavipo, actionar al producatorului de vinuri Murfatlar.
Principalii jucatori din piata preparatelor din carne, estimata a avea o valoare de aproximativ un miliard de euro, sunt CrisTim, Aldis, Caroli, Tabco-Campofrio si Angst.