Investitiile in promovare au majorat cu 4% cota de piata a Salonta
Brandul de mezeluri Salonta, detinut de actionarii
producatorului de vinuri Murfatlar, va beneficia in acest an de un
program de promovare in valoare de 3 milioane de euro (suma
calculata in sistem rate-card).
"Bugetul de marketing alocat brandului Salonta a fost de
aproximativ 2,75 de milioane de euro in 2006, iar in 2007, acesta
va depasi 3 milioane de euro", a declarat Radu Dumitrescu, brand
manager al Principal Company.
Fabrica Salonta din judetul Bihor face parte din grupul de firme
Principal Company, care detine inca o fabrica de mezeluri in comuna
Filipestii de Padure, in judetul Prahova. Salonta a inregistrat
anul trecut o crestere a vanzarilor cu 75%, pana la aproximativ
1.000 de tone, ca rezultat al promovarii brandurilor si a
eficientizarii distributiei in toate regiunile tarii prin cresterea
numarului de magazine unde produsele sunt prezente. Aceasta
crestere a vanzarilor a determinat si o majorare a cotei de piata
cu patru procente, de la 8% in perioada decembrie-ianuarie 2006
pana la 12,6% in decembrie-ianuarie 2007, potrivit reprezentantilor
companiei. "Pentru anul 2007 anticipam o crestere de peste 50% (a
vanzarilor - n. r.), crestere ce se va produce atat ca rezultat al
continuarii comunicarii, maririi numarului de magazine in care
suntem prezenti, cat si lansarii de produse noi", a declarat Radu
Dumitrescu.
Portofoliul Salonta include mezeluri premium in categoria
crud-uscate, printre cele mai cunoscute produse numarandu-se
salamurile Padis, salamul de Sibiu sau carnatii Paprika si
Plai.
"Salamul de Sibiu este cel mai bine vandut produs Salonta, urmat
fiind de salamul Paprika, salamul Banatean, carnatii Plai. Din
totalul vanzarilor, acestea reprezinta aproximativ 50%", a declarat
brand managerul Salonta.
Salonta a investit in 2006 peste 1,2 milioane de euro in
retehnologizarea fabricii pentru a mari capacitatea de productie.
Aceste investitii vor continua si in 2007, compania intentionand sa
aloce 1 milion de euro cresterii capacitatii de productie.
Capacitatea de productie a celor doua fabrici detinute de Principal
Company este de 30 de tone pe zi la Filipestii de Padure si de 140
de tone pe luna la Salonta. Potrivit declaratiilor anterioare ale
reprezentantilor companiei, pana la sfarsitul anului 2008
capacitatea celor doua unitati va creste la 80-100 de tone pe zi la
Filipesti si 200 de tone pe luna la Salonta.
Principal Company a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri cumulata
de 15 milioane de euro, din care, potrivit reprezentantilor
companiei, contributia brandului Salonta a fost de aproximativ 50%.
Aceste rezultate sunt sub estimarile initiale ale companiei, care
vizau obtinerea unei cifre de afaceri cumulate de 16 milioane de
euro pentru 2006.
"Pentru 2007 ne-am propus dublarea cifrei de afaceri", a spus
Dumitrescu.
Principal Company este detinuta in proportie de 86% de Signus
Romania Distribution, pachetul de actiuni fiind preluat in 2005.
Compania a fost infiintata in 1998, printr-o investitie de 4
milioane de euro. Signus Romania este distribuitor al Euroavipo,
actionar al producatorului de vinuri Murfatlar.
Principalii jucatori din piata preparatelor din carne, estimata a
avea o valoare de aproximativ un miliard de euro, sunt CrisTim,
Aldis, Caroli, Tabco-Campofrio si Angst.