Criza financiara ii face pe oamenii de publicitate mai creativi

Autor: Cristina Roşca 10.09.2009

Criza financiara ii ajuta pe angajatii din advertising sa fie mai creativi, sunt de parere membrii juriului Festivalului de Publicitate ADOR, destinat creatiei publicitare din Romania.

"Vor iesi mai puternici din criza cei care isi asuma riscuri. Criza financiara reprezinta o oportunitate pentru cei creativi, ei fiind cei care sustin acum piata", marturiseste Franco Moretti, presedintele ADC*Europe si presedintele juriului festivalului. "Oamenii se impart in doua categorii, "yes-butteri" si "why-notteri". Primii sunt cei care raspund provocarilor prin "yes, but". Ei reprezinta majoritatea si sunt cei care actioneaza in interes personal. Ceilalti sunt cei care isi asuma riscuri si castiga" mergand pe deviza why not, adauga el.

In plina criza financiara, companiile aleg sa reduca bugetele, iar primele afectate sunt bugetele de comunicare. "Clientii sunt mai atenti cum isi cheltuiesc banii", spune Igor Lutz, presedinte si director de creatie la BBDO Moscova, membru al juriului ADOR.

Cu toate acestea, o campanie publicitara este judecata in functie de calitatea creatiei si nu in functie de buget. "Poti obtine o campanie foarte reusita si cu buget redus. Pentru a avea succes ai nevoie de idei [i nu de bani", adauga Lutz.

Despre lucrarile prezente la festival membrii juriului spun ca acestea sunt bune, creative, insa relativ putine.

"Piata din Romania este inca foarte tanara, insa are foarte mult potential. La festival s-au inscris relativ putine lucrari, insa am descoperit persoane creative", mai spune Lutz. "Oamenii sunt interesanti iar munca este de calitate", adauga Moretti cu privire la participantii si campaniile inscrise la ADOR.

Dupa o absenta de un an, a opta editie a festivalului de creativitate ADOR a strans anul acesta 36 de agentii si 221 de lucrari in cadrul celor noua categorii: TV, Radio, Print, Online, Media, Campanii Integrate, Design si Special Best.