MKB leasing vinde camioanele recuperate in strainatate
Autor:
Liviu Chiru
28.09.2009
Problemele cu care se confrunta firmele din constructii si
transporturi au daramat preturile si pentru vehicule comerciale pe
plan local, iar singura solutie pentru firmele de leasing este sa
valorifice in strainatate bunurile recuperate, spune Cornel Coca
Constantinescu (foto), directorul general al MKB Romexterra
Leasing.
"Noi ne-am orientat catre noi piete, unde sa vindem bunurile
recuperate. Am decis sa vindem 40% din portofoliul de camioane
reposedate catre un dealer specializat din Olanda", a explicat
pentru ZF Coca Constantinescu. Aceasta tranzactie a inclus 60 de
camioane. Pe langa Olanda, compania de leasing mai vinde camioane
pe pietele din Republica Moldova, Ucraina, Rusia sau chiar Orientul
Mijlociu.
Pe fondul cresterii puternice a numarului de vehicule
recuperate, majoritatea firmelor de leasing au creat site-uri
speciale in care isi prezinta oferta.
Si Impuls Leasing, un jucator
de top, a apelat la exportul de autovehicule.
Coca Constantinescu spune ca pe plan local dealerii au venit
cu discounturi de 20%-30% la vehiculele comerciale noi, impingand
astfel si mai mult in jos preturile pentru camioanele la mana a
doua.
Totodata, cererea din partea firmelor de constructii ramane
foarte slaba, majoritatea jucatorilor straduindu-se acum sa
supravietuiasca.
Seful MKB Romexterra Leasing afirma ca persista problemele de
decontare a facturilor emise de prestatorii de servicii catre
companiile care depind direct sau indirect de bugetul
statului.
Termenul de plata este in general de 60 pana la 90 de
zile.
"Constatam ca serviciul datoriei (numarul de zile de
intarziere la plata ratelor scadente, n. red.) pentru creditele
contractate se afla in crestere. Companiile isi folosesc datoria ca
sursa de refinantare pe perioade scurte de timp."
MKB Romexterra Leasing, unul dintre jucatorii de talie mica de
pe piata, are acum in portofoliu bunuri finantate in valoare de 75
mil. euro, fata de 90 mil. euro la sfarsitul lui 2008, in
conditiile in care 9% din contracte au fost incheiate inainte de
termen, din cauza neplatii ratelor.
Flota de vehicule finantate a coborat de la 4.200 la 3.500 de
vehicule. Finantarea de noi achizitii a scazut in 2009 la 10% fata
de anul trecut. Firma a obtinut totusi un profit net de 0,5 mil.
euro in semestrul I.