Ce vor angajatii de la sefii lor: feedback, libertate, coaching si atentie
Un procent de 62% din managerii romani sunt autoritari cu
angajatii, ceea ce conduce la crearea unui climat de lucru
demotivant in companii, arata cel mai recent studiu realizat de
compania de consultanta in management Hay Group, care a analizat
in ultimii patru ani comportamentele managerilor romani, in special
ale celor din companii multinationale. Specialistii straini spun
insa ca managerii romani sunt creativi.
"Majoritatea managerilor romani au un stil de leadership de tip
directiv, caracterizat de nevoia de a obtine rezultate pe termen
scurt. Este un stil de conducere prin putere, autoritate, prin care
angajatii sunt obligati sa faca anumite lucruri nu pentru ca vor sa
le faca, ci pentru ca li se ordona", sustine Harry Meintassis,
general manager al Hay Group Romania. De altfel, studiul mai releva
faptul ca un procent de 44% din liderii companiilor de pe piata
locala creeaza un climat de lucru prin care isi demotiveaza
angajatii.
"Cea mai sanatoasa combinatie de stiluri de leadership este o
imbinare dintre cel vizionar, in care angajatii inteleg cum arata
succesul, stiu ce trebuie sa faca pentru a avea performante, si au
nevoie de feedback la performanta, cu stilul participativ (in care
angajatii trebuie incurajati sa gaseasca noi idei) si coaching,
care ofera o dezvoltare pe termen lung a individului", mai spune
Meintassis.
Stilul autoritar al managerilor ar putea sa afecteze noua generatie
de lideri, care au acum varste cuprinse intre 22 si 27 de ani si
care nu vor reactiona la o atitudine de tip directiv. "Oamenii
tineri au pretentia sa li se ofere cele mai bune stimulente, ei vor
sa fie provocati, sa petreci mult timp cu ei, ca sa-i antrenezi, sa
le dai feedback, sa le dai libertate, dar in acelasi timp sa fii
aproape de ei. Noua generatie de manageri e flamanda dupa atentie",
mai spune Meintassis.
Paul Evans: Managerii romani sunt foarte
creativi
Paul Evans, profesor de Organizational Behavior la INSEAD, Franta
si director al centrului de resurse umane si dezvoltare
organizationala al Shell, este de parere ca managerii romani sunt
foarte creativi atunci cand vine vorba de posibilele solutii pe
care le gasesc la problemele pe care le au.
"Managerii romani sunt foarte creativi si isi pun intrebari pe care
fiecare trebuie sa si le puna in acest moment de criza. Se intreaba
cum sa faca din companie un loc atractiv pentru viitor, in care
businessul sa poata creste si sa aiba mai mult succes", spune
Evans, care a sustinut un master class la care au participat
aproximativ 20 de manageri romani. Ce ar trebui sa faca acum
managerii romani: sa promita mai putin si sa faca mai mult.
"E foarte usor sa faci promisiuni, insa conteaza ceea ce livrezi,
ceea ce executi. Asa ca managerii nu ar trebui sa faca promisiuni
mari, pentru ca trebuie sa fie realisti si sa se asigure ca mereu
executa si livreaza ceea ce au promis", spune Evans. In opinia sa,
conditiile economice actuale reprezinta o oportunitate pentru
companii pentru a face recrutari. "Acum este un moment fantastic sa
recrutezi pentru organizatie", spune Evans.