Instrumentele muzicale se vand si in criza, dar la pret redus

Autor: Laurentiu Cotu 02.12.2009

Grupul de firme Gliga din Reghin, cu activitati preponderente in fabricarea instrumentelor muzicale si a elementelor de mobilier, estimeaza ca va incheia anul cu afaceri de 27,7 mil. lei (aproximativ 6,6 mil. euro), in crestere cu 10% fata de anul trecut.

Firmele controlate de familia Gliga au realizat anul trecut o cifra de afaceri totala de aproximativ 25,2 mil. lei.

"Anul trecut cifra cumulata de afaceri a grupului Gliga a scazut cu 2% fata de anul precedent, insa a crescut profitul net din exploatare. Piata instrumentelor muzicale este stabila si consideram ca acest trend se va mentine si in urmatoarea perioada de timp. In ceea ce priveste agricultura, un alt domeniu in care activam, 2009 a fost un an agricol bun, aspect ce compenseaza preturile mici la care suntem nevoiti sa vindem", a declarat pentru ZF Transilvania Vasile Gliga, directorul general al grupului Gliga. Potrivit reprezentantilor grupului de firme din Mures, 95% din productia de instrumente muzicale este exportata, restul de 5% ajungand pe piata interna. La export 50% din marfa ajunge in SUA, 20% in Germania, iar 25% din produse in Japonia, Australia, Franta, Anglia, Taiwan, Rusia, Spania, dar si in alte zone ale lumii.

"Productia pe care o realizam este afectata de preturile scazute cu care intra in tara produsele din import, pentru ca acesti producatori beneficiaza de subventii mai mari decat cei din Romania. Anul acesta am stopat toate investitiile pe care intentionam sa le derulam", a spus Vasile Gliga.

Anul trecut oficialii grupului Gliga au anuntat ca si-au extins afacerile in zona comertului cu piese si accesorii pentru autovehicule, prin deschiderea unui magazin la Reghin.

Afacerile familiei Gliga au demarat in anul 1991, cand s-a infintat firma Gliga Companies, cu principal domeniu de activitate fabricarea instrumentelor muzicale. Grupul are 500 de angajati.