Regele asfaltului, Dorinel Umbrarescu, pe primul loc la proiecte de infrastructura

Autor: Catalin Lupoaie 14.12.2009

Topul celor mai mari 11 contracte de infrastructura semnate de stat anul acesta insumeaza 800 mil. euro.



"Regele asfaltului", Dorinel Umbrarescu din Bacau, este castigatorul celui mai mare contract de infrastructura acordat de Ministerul Transporturilor anul acesta, in valoare de 172,9 mil. euro, fara TVA, devansand astfel gigantii straini din constructii precum Colas (Franta), FCC Construction (Spania), Astaldi (Italia) sau Max Boegl (Germania).

Proiectul castigat de Umbrarescu reprezinta aproximativ 20% din valoarea totala a primelor 11 contracte scoase la licitatie de Ministerul Transporturilor in 2009. Ziarul Financiar a solicitat Ministerului Transporturilor date despre cele mai mari contracte de infrastructura incheiate in 2009 de Guvern prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Astfel, pana in 2011 acestea sunt principalele contracte de infrastructura care vor fi in lucru, la care se adauga altele cu o valoare mai mica de 20 mil. euro. La unele din aceste contracte au inceput lucrarile, la altele urmeaza sa inceapa. Cele 11 contracte au o valoare de 806 mil. euro (fara TVA).

Umbrarescu, care detine afaceri de aproape 300 mil. euro in constructii prin intermediul companiilor Spedition UMB si Tehnostrade, este unul dintre principalii castigatori de contracte de infrastructura, fiind implicat si in constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti (42,5 km). Consortiul format din Spedition UMB si Tehnostrade a castigat anul acesta patru licitatii de reabilitare a DN 12 si a DN 15, in Transilvania, contracte finantate de Banca Europeana de Investitii (BEI). Omul de afaceri nu a putut fi contactat pentru declaratii pana la inchiderea editiei.

Alaturi de Umbrarescu, in top 10 contracte de infrastructura acordate de Ministerul Transporturilor anul acesta se numara si firma PA & CO International, detinuta de Costel Casuneanu, SIRD Timisoara, controlata de Ovidiu Tender, sau Straco Grup si Genesis International, firme controlate de familia Horpos din Capitala.

Companiile de constructii straine s-au pozitionat anul acesta drept castigatori pentru contractele de constructie de autostrazi - Cernavoda-Medgidia, Medgidia-Constanta sau varianta de ocolire a municipiului Arad, unde firmele romanesti nici macar nu au participat.

"Din cauza caietelor de sarcini foarte stricte, companiile romanesti nu au putut nici macar sa participe la licitatiile pentru constructia de autostrazi, ceea ce mi se pare total incorect. Vrem sa modificam aceasta situatie pe viitor", afirma Adrian Ionescu, directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Ministerului Transporturilor.

"Fata de ceea ce s-a vorbit la inceputul anului este doar o bucatica mica si in plus nu stim foarte sigur cand vor fi finalizate aceste proiecte si care va fi graficul platilor facute de la stat", afirma Alexandru Dobre, directorul specializat in infrastructura al Asociatiei Romane a Antreprenorilor din Constructii (ARACO).