Cea mai mare tranzactie din 2010: Lidl preia Plus Romania, o retea de 94 de magazine cu afaceri de 300 milioane euro

Autor: Mihaela Popescu 22.02.2010

Reteaua germana LIDL a anuntat semnarea tranzactiei de achizitie a magazinelor alimentare cu discount Plus, detinute de grupul Tengelmann, de pe pietele din Romania si Bulgaria.

"Prin achizitionarea companiilor Plus din Romania si Bulgaria, LIDL preia intreaga afacere Plus din aceste doua tari.In cadrul acestei tranzactii vor fi preluati toti angajatii.Preluarea efectivã va avea loc dupã obtinerea aprobãrii autoritãtilor din domeniul concurente", se arata intr-un comunicat al LIDL.

Compania negociaza inca de anul trecut aceasta achizitie.

Plus a realizat anul trecut vanzari de 277 mil. euro la nivel local.

Reteaua Plus a intrat pe piata romaneasca in anul 2005 si s-a dezvoltat rapid pana acum, ajungand in prezent la 94 de magazine cu vanzari totale estimate de ZF la peste 350-400 mil. euro pentru 2009. In anul anterior, operatorul a raportat o cifra de afaceri de 277 mil. euro, cu 71 de unitati operationale. Compania a trecut pe profit in 2008.

In 2007 - 2008 Tengelmann, cu vanzari anuale de circa 20 mld. euro, si-a vandut majoritatea discounterelor Plus din Europa de Vest si a luat in calcul in acelasi timp un exit din sectorul de profil prin cedarea tuturor magazinelor. Retailerul a purtat discutii pentru vanzarea magazinelor Plus din Romania catre grupul francez Carrefour la finele lui 2007, potrivit unor surse din piata, insa reprezentantii Tengelmann au anuntat ca au decis sa nu vanda unitatile.