Unul din doi romani a consumat anul trecut bere mai ieftina de 2,7 lei pe litru
Aproximativ jumatate din berea achizitionata anul trecut de
romani a fost in ambalaj PET (sticla de plastic), potrivit
reprezentantilor producatorului de bere Heineken Romania, care
citeaza studiile companiei de cercetare a pietei AC Nielsen.
Astfel, in conditiile in care pretul unei sticle de bere de doi
litri in ambalaj PET variaza intre 5 si 5,5 lei, inseamna ca circa
jumatate din romani au platit anul trecut mai putin de 2,7 lei pe
litru de bere achizitionat, potrivit estimarilor ZF.
Potrivit datelor Heineken, care citeaza studiile AC Nielsen,
vanzarile de bere la PET (sticla plastic) au crescut cu 1,6% in
2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent la 46,1%,
PET-ul fiind astfel ambalajul cel mai vandut din industria
berii.
Pe de alta parte, marele castigator al pietei berii pe timp de
criza a fost segmentul mainstream, cu o crestere de 1,9% a
vanzarilor la 38,1%, in timp ce segmentul economic a realizat anul
trecut cea mai mare scadere a vanzarilor, de 1,4% la 38,9%, invers
decat se estima initial.