Cititorii au hotarat: Logan nou vs masina second-hand - scor 18-21. Ce masina va cumparati de 7.000 – 8.000 de euro?

Autor: Alexandru Anghel 22.04.2010

Principala intrebare care apare la achizitia unui automobil pentru consumatorii cu un buget de 7-8.000 de euro este : Masina noua sau second hand?
Pentru a ajunge la o concluzie trebuie mai intai sa analizam oferta pietei. Pentru 7-8.000 de euro putem achizitiona un automobil nou de oras, de cilindree mica si un portbagaj pe masura. Sau un Logan. Pentru 8.000 de euro in gama Dacia avem de ales intre un Logan Ambiance si motorizare 1,5 Dci, Logan Preference cu motorizarea 1,6 MPI sau chiar si echiparea superioara, Laureate cu o motorizare pe benzina de 1.4 litri.

In cazul automobilelor second hand o scurta plimbare in parcul Autovit ne poate lamuri cu privire la oferta. In intervalul 7.000 - 8.000 de euro regasim in general Ford Focus, VW Golf, chiar si BMW 320i cu o vechime de 7-8 ani si peste 100.000 km, sau modele cu 3-4 ani vechime, din clasa mica.
"In acest caz as alege Logan datorita garantiei si a costurilor de exploatare mai mici. Reviziile pana la 60.000 de km sunt ieftine si este o masina care si-a dovedit fiabilitatea. Este evident cand vorbesti cu taximetristi si simpli utilizatori", a spus Tudor Bratu, redactor sef al revistei ProMotor.

In cazul unui automobil second hand garantia poate fi obtinuta doar daca aceasta este achizitionata de la o firma specializata. In cele mai multe cazuri insa autoturismele second hand nu dispun de o asigurare cu privire la riscurile posibile si pot ascunde defectiuni si probleme neprevazute.

"O masina la 7.000 de euro este deja veche, are 4-5 ani si poate aduce cheltuieli neprevazute. Poate sa ascunda probleme chiar daca pare impecabila in primele 6 luni", a spus Bratu.

Astfel, pe langa reviziile obligatorii, care devin mai scumpe dupa 100.000 de kilometri parcursi deoarece este necesara schimbarea distributiei, a discurilor de frana sau alte consumabile similare, pot aparea defectiuni majore. Pe forumurile dedicate principalelor marci de import, fie ca sunt germane, frantuzesti sau italiene, utilizatorii lor explica cum la 3-6 luni de la achizitie a fost necesara schimbarea unui injector, a unei pompe de combustibil sau chiar a ambreiajului.
Bineinteles, un automobil second hand german poate dispune, la acelasi pret cu un Logan nou, de mai multe dotari - aer conditionat automat, proiectoare de ceata, stergatoare cu senzor de ploaie, si chiar de sisteme de siguranta suplimentare - precum asistenta electronica la franare sau controlul stabilitatii.
Din punct de vedere al costurilor de exploatare decizia intre un Logan nou si o masina second hand pare evidenta dar intre criteriile de alegere apare afinitatea personala a consumatorului fata de o anumita marca sau un anumit nivel de confort.