Patriciu a inceput ofensiva din retail cu chioscurile Mic.ro: a deschis sase si urmeaza zece saptamana aceasta

Autor: Cristi Moga 28.04.2010

Pe o sigla multicolora din apropierea restaurantului Perla din centrul Capitalei sta scris Mic.ro 1, insemnele primului magazin al retelei prin care Dinu Patriciu incearca sa "fure" clientii chioscurilor de cartier, dar si pe cei ai supermarketurilor.



"Nu intrati decat daca aveti bani multi", spune zambind o doamna in varsta care se odihneste pe banca din fata magazinului. "Era un Plafar inainte aici, dar s-a inchis".

Inauntru insa preturile sunt mai mici decat cele ale chioscurilor din apropiere si ceva mai mari decat in hipermarketuri. O sticla de 0,5 litri de Coca-Cola costa 2,6 lei, iar in apropiere este 3 lei, in timp ce o ciocolata Milka de 100 de grame costa 3,7 lei fata de 4,5 lei la magazinul aflat la 15 metri distanta.

Cosulete galbene, rafturi destul de aerisite si o gama de produse din care nu lipsesc preparatele din carne si lactatele, fructele si legumele, ziarele si nici produse de patiserie, coapte la cateva cuptoare asezate in spatele casei de marcat. Alte preturi? 3,1 lei pentru un litru de lapte Zuzu cu 1,5% grasime, 2 lei un kilogram de mere si 7 lei un kilogram de rosii. Produsele din carne sunt furnizate de Metro, in timp ce preparatele din pui sunt produse de Transavia.

"Am deschis de vineri. Sunt sase magazine pana acum, mai e unul in Colentina, doua in Militari, pe bulevardul Iuliu Maniu, si vineri vor mai fi deschise inca zece", spune unicul comerciant din magazin, asistat probabil de managerul de unitate.

Din partea reprezentantilor firmei, discretia este totala. Numarul de contact al firmei Mic.ro Retail inregistrat la Registrul Comertului este al unui avocat care nu a dorit sa ofere niciun fel de informatii privind planurile firmei.

Neoficial, surse din piata spun ca pana in prezent au fost deja semnate 20 de contracte de inchiriere pentru spatii comerciale in toate zonele Capitalei, alte 50 de contracte fiind in negocieri.

Capitala abunda de spatii "de inchiriat"

"Planul firmei pentru un an ar fi sa deschida 300-400 de magazine", spun surse din piata de retail. Luand in calcul o investitie medie de 70.000-100.000 de euro in amenajarea fiecarui magazin, bugetul total al acestei afaceri s-ar putea ridica la aproximativ 30 de milioane de euro.

Magazinele se afla in zone cu o densitate a populatiei extrem de ridicata. Pe fondul crizei, numeroase afaceri mici au fost inchise, eliberand sute de spatii din toate zonele Bucurestiului.

Chiar la 30 de metri distanta de magazinul deschis pe soseaua Stefan cel Mare mai poate fi zarit un alt spatiu gol, pe care sta un banner cu inscriptia "de inchiriat".

Tinand cont de spatiile goale, acesta este poate cel mai bun moment din ultimii ani pentru o investitie intr-o retea de magazine in spatii stradale, in conditiile in care pretentiile proprietarilor s-au redus la jumatate fata de maxim. "Cauta in general spatii de 70-100 de metri patrati", mai spun aceleasi surse.

Un alt magazin Mic.ro a fost deschis vizavi de hipermarketul Cora din Militari intr-un spatiu in care a functionat inainte un salon de jocuri de noroc.

"Am fost uimita de rapiditatea cu care a fost amenajat magazinul. Am lipsit cateva zile din Bucuresti si cand m-am intors era deja deschis", spune Alina, o bucuresteanca din zona Lujerului.

Ce se mai stie despre Mic.ro

Firma este detinuta integral de vehiculul Mercadia Holland, inregistrat in Amsterdam, la fel ca majoritatea afacerilor controlate de Dinu Patriciu. Initial, administratorul firmei era Eric Kish, unul dintre primii angajati ai miliardarului din grupul Rompetrol. Acum, Mic.ro figureaza a fi condusa de catre Nicolae Ionescu, fost director de vanzari al grupului Rompetrol, potrivit datelor din Monitorul Oficial.

Sediul social al firmei este pe strada Mircea Eliade, la aceeasi adresa cu cea a Fundatiei Dinu Patriciu, in timp ce activitatea este desfasurata in cladirea de birouri Cubic Center din Pipera, controlata tot de fostul proprietar al Rompetrol, prin intermediul fondului Black Sea Global Properties.

Procesul de expansiune este coordonat de Mirel Cionac, fostul business development manager al Sensiblu, cea mai mare retea de farmacii de pe piata, cu peste 200 de unitati. Contactat de ZF, Cionac a refuzat sa ofere alte detalii legate de acest business.