Pe distributie si farmacii, 95% din afacerile grupului Richter vin din Romania
Grupul ungar Gedeon Richter a inregistrat in primele trei luni
ale acestui an afaceri de 40,7 mil. euro pe piata locala, in
crestere cu 10,9% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Grupul ungar este singurul de pe piata locala cu o activitate
integrata, adica este prezent cu activitati atat la nivel de
productie (opereaza fosta fabrica Armedica de la Targu-Mures
cumparata inainte de 2000), cat si la nivel de distributie si
retail (retelele operate fiind construite de-a lungul timpului prin
achizitii).
Cea mai mare activitate pe piata romaneasca este cea de distributie
si retail, afacerile pe acest segment fiind de 36,6 mil. euro, cu
7,3% mai mari fata de acelasi interval din 2009. "Aproximativ 95%
din cifra de afaceri a segmentului de distributie si retail a fost
realizata de subsidiarele din Romania, restul fiind facturat in
principal de diviziile din regiunea CIS (Comunitatea Statelor
Independente - n.red.). Cresterea cifrei de afaceri din Romania de
7,3% in primul trimestru reflecta in principal aprecierea monedei",
se arata in raportul companiei.
Grupul ungar opereaza o retea de 120 de farmacii, iar la nivel de
distributie o companie rezultata in principal din fuziunea dintre
Dita Import Export si PharmaFarm, cumparate in 2006, respectiv
2007.
Pe de alta parte, vanzarile de farmaceutice au fost de 7,5 mil.
euro, in crestere cu 27,1% in primele trei luni din acest an.
"De la 1 octombrie 2009 Guvernul a introdus majorari semnificative
ale termenelor de plata. Simultan Guvernul a implementat un sistem
de claw back (prin care producatorii contribuie cu 5-12% din
vanzari la bugetul Sanatatii - n.red.), dar care nu a fost inca
implementat", se mai arata in raportul Gedeon Richter.
Pentru a compensa toate aceste masuri defavorabile, autoritatile au
implementat o crestere de 6,25% a preturilor medicamentelor in lei,
mai scrie in raport.
Piata de medicamente a crescut in primul trimestru cu 21,4%, la
602,1 mil. euro, evolutie sustinuta de produsele cu prescriptie si
retail, potrivit datelor firmei de cercetare a pietei IMS Health
Romania.