Razboiul preturilor de pe piata TV: operatorii dau si un an de servicii gratuite

Autor: Adrian Seceleanu 01.06.2010

RCS&RDS, Romtelecom si UPC, cei mai mari furnizori de servicii TV, telefonie fixa si internet fix din Romania nu dau niciun semn ca vor sa dea inapoi de la razboiul preturilor care le reduce veniturile si le erodeaza profiturile, aruncand luna de luna pe piata noi oferte, din ce in ce mai agresive.

Cea mai recenta mutare apartine UPC, care stabileste pe piata un nou etalon in ofertele promotionale: un an de servicii gratuite. Campania promotionala a UPC, numarul doi pe piata TV din Romania, vine ca raspuns la o alta oferta de o agresivitate fara precedent a RCS&RDS si are drept miza principala retentia celor aproximativ 800.000 de clienti ai serviciilor de cablu analogic.

Astfel, UPC le ofera un an de servicii gratuite (internet, telefonie fixa sau televiziune de inalta definitie - HD) clientilor de cablu analogic care trec la cablu digital pana la 31 iulie 2010 si semneaza un contract pe doi ani cu compania. Clientii existenti ai UPC pentru cablul analogic trebuie sa aleaga unul dintre cele 3 servicii care sunt oferite gratuit. Clientii noi ai UPC care se aboneaza in perioada mentionata pot primi gratuit timp de un an doar serviciile de televiziune de inalta definitie.

UPC a inceput sa-si promoveze noua oferta de cateva zile prin spoturi TV.
In efortul de a-si proteja baza de clienti de atacurile agresive ale RCS&RDS, UPC si-a legat campania promotionala si de Campionatul mondial de fotbal care poate fi urmarit la calitate HD de clientii sai si a organizat si o tragere la sorti in care sunt oferite ca premii 500 de televizoare Samsung HD Ready.
Oferta UPC vine in contextul in care in unele orase RCS&RDS le ofera clientilor UPC servicii gratuite pana la expirarea contractului pentru a-i convinge sa-si schimbe furnizorul de servicii TV.
In plus, concurenta de pe piata TV s-a acutizat odata cu intrarea Romtelecom pe servicii TV prin internet (IPTV) si prin cablu (prin compania NextGen). Dupa ce si-a vandut in mod neinspirat compania proprie de cablu TV in anul 2005 catre o companie cumparata ulterior de UPC, Romtelecom a revenit pe piata TV in 2006, prin platforma de satelit Dolce. Compania a crescut de la zero la aproape 900.000 de clienti in mai putin de patru ani.
Liderul pietei ramane insa RCS&RDS, cu 1,6 milioane de clienti pe cablu TV si 1,1 milioane de clienti pe satelit. Numarul doi, UPC, are un milion de clienti pe cablu si peste 200.000 de utilizatori pe televiziune prin satelit.