Fara bani, CNADNR nu a atribuit decat un singur contract pentru construire de autostrazi in cinci luni

Autor: Catalin Lupoaie 03.06.2010

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, a atribuit de la inceputul anului un singur contract nou de executie de autostrazi, la centura ocolitoare a orasului Sibiu (2,7 km).



Valoarea totala a celor 72 de contracte atribuite de la inceputul anului de CNADNR si pana in prezent se ridica la 185 mil. lei si 44 mil. euro.

"In primele cinci luni a fost atribuit un numar mai redus de contracte pentru ca nu ne-a permis alocatia bugetara sa semnam noi contracte, pentru ca in perioada 2008-2009 a fost semnat un volum mare de lucrari, care se afla in derulare si astazi. In plus, au fost foarte multe contestatii la proiectele adjudecate", a declarat Adrian Ionescu, directorul Directiei de Autostrazi din cadrul CNADNR. El afirma ca in a doua parte a anului trebuie scoase la licitatie toate tronsoanele de pe coridorul IV (Nadlac-Constanta), care sunt finantate de UE - Nadlac-Arad (38,9 km), Timisoara-Lugoj (35,6 km), Lugoj-Deva (99,5 km), Deva-Orastie (32,8 km) si Orastie-Sibiu (82 km).

Daca la autostrazi contractele mari vor fi atribuite cel mai probabil in al doilea semestru, lucrurile stau mai bine la centuri ocolitoare, in primele cinci luni fiind semnate doua contracte noi de construire de centuri ocolitoare pentru orasul Caransebes (12 km) si Cluj Est (2,3 km).

Sectiunea a doua a centurii orasului Sibiu la nivel de autostrada (2,7 km) si reabilitarea DJ 106B, km 0 - km 3,6 au fost castigate de compania Vectra Service din Brasov, valoarea contractului fiind de 9,8 mil. euro fara TVA. Restul contractelor atribuite de CNADNR de la inceputul anului sunt licitatii pentru contractarea de servicii, studii de fezabilitate, acte aditionale sau de executie de lucrari suplimentare, potrivit siteului e-licitatie.ro. Centura Caransebes, contract in valoare de 29 mil. euro, fara TVA, va fi realizata de compania spaniola Copisa Constructora Pirineica, in timp ce primul tronson al centurii Cluj Est va fi construit de compania ungara Nemzetkozi Vegyepszer, in parteneriat cu compania Diferit SRL, pentru pretul de 16,9 mil. euro, fara TVA.

Un alt contract mai important a fost majorarea proiectului de largire la patru benzi a centurii Bucuresti Sud pe o lungime de 12,5 km cu suma de 36 mil. lei, constructorul fiind Straco Grup din Bucuresti.

In luna iunie CNADNR va scoate la licitatie proiectarea si executia tronsoanelor de autostrada Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, cu lungime totala de 182 km. Investitia estimativa a celor doua autostrazi se ridica la 7 mld. lei (1,7 mld. euro), fara TVA. In plus, CNADNR a deschis deja ofertele pentru licitatia de construire a variantei de ocolire Deva-Orastie (32,8 mil. euro) la profil de autostrada, anulata anul trecut, valoarea estimativa a contractului fiind de 253,3 mil. euro.

Strabag a castigat un contract de 98 mil. euro

Compania austriaca Strabag, in joint-venture cu firmele romanesti Delta ACM '93 si C&I Euroconstruct, a castigat un contract in valoare de 98 mil. euro pentru modernizarea DN 67B Pitesti-Scoarta (judetul Gorj), cu o lungime de 188 km. Contractul nu a fost inca publicat pe e-licitatie.ro. Strabag detine 70% din contract, in timp ce Delta ACM '93 are 22%, iar C&I Euroconstruct detine 8%. Lucrarile vor incepe in vara lui 2010 si vor dura 36 de luni.