Continental ajunge la investiţii de aproape jumătate de miliard de euro şi 10.000 de angajaţi

Autor: Alexandru Anghel 13.06.2010

Producătorul german de componente auto Continental a devenit în acest an cel mai mare investitor din sectorul furnizorilor automotive locali, în urma anunţării unui program investiţional de 70 de milioane de euro în activităţile de cercetare, dezvoltare şi producţie de componente, dar şi în fabrica de anvelope din Timişoara.

Prin implementarea noilor investiţii totalul fondurilor de dezvoltare aduse în România de către germani ajunge la 470 de milioane de euro.

"Avem 70 de milioane de euro pentru activităţile automotive şi rubber (fabrica de anvelope - n.red.). Investiţiile din domeniul automotive vor fi în principal în activităţi de cercetare şi dez voltare, dar vom extinde şi capacitatea de producţie a celor două fabrici (Timi şoara şi Sibiu - n. red.), deci vor mai veni şi noi linii de fabricaţie", a declarat Christian von Al brich sfeld, directorul ge neral al Conti nental Auto motive România.

Compania activează în România din anul 2000, când a deschis centrul de cercetare şi dezvoltare din Timişoara, în acelaşi an cu construcţia fabricii de anvelope. Ulterior, prin investiţii greenfield şi achiziţii în Timişoara, Sibiu, Slatina, Iaşi, Arad şi Satu Mare, compania a ajuns la 8 centre de producţie în cinci locaţii, 3 centre de cercetare şi dezvoltare şi două investiţii realizate în parteneriat.

Businessul fabricii de anvelope Continental Tyres Timişoara a urcat cu 11%, la 337 mil. euro în 2009, iar pentru 2010 compania ţinteşte afaceri de 419 milioane de euro.

Continental nu a publicat încă cifre legate de întregul business derulat în Ro mânia.

România, al doilea centru de cercetare şi dezvoltare al Continental din lume

"Am început cu zece oameni acum 10 ani în România. În prezent, în ceea ce priveşte cercetarea şi dezvoltarea, unde avem 2.600 de oameni, România este pe locul doi după Germania, unde avem activităţi la Frankfurt şi Regensburg", a spus Albrichsfeld.

În sectorul auto motive, Continental România are în cele trei centre de cer cetare şi dezvoltare din Timişoara, Sibiu şi Iaşi, precum şi în cele două fabrici din Timişoara şi Sibiu, aproximativ 4.000 de angajaţi. Investiţiile aferente acestor activităţi se ridică până la începutul lui 2010 la 180 de milioane de euro.

Echipa de cercetare şi dezvoltare şi fabrica de componente din Timişoara proiectează unităţi de control ale motorului şi şasiului, controloare pentru airbaguri şi transmisie, panouri de bord şi display-uri pentru modele precum Mercedes E-Klasse, Mercedes SLS AMG, Opel Insignia, Dacia Duster, VW Touareg sau Fiat 500. "Avem activităţi simple, dar şi proiecte complete realizate aici în parteneriat cu clientul. Proiectăm şi producem şi unităţi de control pentru motor şi transmisie pentru auto mobile electrice şi hibride, pentru con vertoare şi module de alimentare", a spus Albrichsfeld.

El nu a dorit să menţioneaze pro ducătorii parteneri pentru tehnologii elec trice sau hibrid electrice, însă Nissan are deja în producţia de serie modelul electric Leaf, Renault pregăteşe modelele Fluence şi Kangoo, Opel are Ampera, Mercedes are limuzina S400 Hybrid, iar BMW X6 şi seria 7 Active Hybrid.

La Timişoara inginerii şi electroniştii români nu produc doar piesele în sine, ci scriu şi software-ul aferent sau construiesc de la zero componente noi. Un alt centru important de cercetare şi dezvoltare din România este Renault Technologie Rou manie, care are în sarcină proiectul Twingo, proiectul Logan şi testează şi cea mai mare parte a modelelor din gama Renault.

Încă 1.400 de angajaţi în acest an

Reprezentanţii Continental România au declarat că în urma investiţiilor programate întreaga structură de angajaţi va creşte în 2010 cu încă 1.400 de oameni, urmând să ajungă la 9.700. Astfel, compania ar putea deveni cel mai mare angajator din sectorul automotive, poziţie deţinută pentru moment de producătorul de cablaje Draxlmaier. Draxlmaier a concediat în ultimii doi ani 9.000 de oameni din cele cinci fabrici din România, iar la finalul lui 2010 urmează să ajungă la 9.800 de angajaţi.

În ultimele luni şi producători precum Autoliv sau Takata Petri au reînceput angajările în urma câştigării de noi contracte.

"În România suntem într-o situaţie fericită, pentru că producem pentru automobile care se vând, pentru care există cerere. Totodată, în piaţa auto globală, faţă de cel mai jos prag de acum un an, se vede o foarte uşoară creştere", a mai spus Albrich s feld.