Can-Pack exportă cutii metalice în Africa
Filiala locală a grupului polonez Can-Pack, care deţine o
fabrică de ambalaje din aluminiu în Bucureşti, un business mai
puţin vizibil, care asigură 80-90% din cutiile de bere ale
Heineken, SABMiller, Bergenbier sau Tuborg România, a avut în
primele şase luni din acest an o cifră de afaceri de 25 mil. euro,
în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"În semestrul unu compania a produs 271 milioane de cutii metalice,
cu circa 8% mai multe faţă de ianuarie-iunie 2009 ", a declarat
Cristian Cornea, executive general manager al companiei Can-Pack
România.
Piata românească de doze de aluminiu pentru bere se ridică la peste
500 de milioane de cutii metalice, din care Can-Pack deţine aproape
80%, potrivit declaraţiilor anterioare. Compania face parte din
grupul polonez Can-Pack, al cărui acţionar majoritar este compania
nord-americană F&P Holding, care mai deţine fabrici în Polonia,
Ucraina, Slovenia, Cehia, Dubai, Franţa şi în alte ţări. "Anul
acesta am început să cooperăm cu o serie de clienţi din zona
Africii de Nord, din Tunisia, Algeria, Maroc. Este vorba de
producători locali de bere şi soft drinks. Diversificarea la export
atenuează unele inconveniente de pe piaţa românească, cum ar fi
fluctuaţiile de curs sau TVA (n. red. - care s-a majorat de la 19%
la 24%)", a mai spus Cătălin Cornea.
Exporturile contribuie în cifra de afaceri a producătorului cu
circa 26% în prezent, faţă de 20% anul trecut, când compania livra
ambalajele către companii din Turcia, Grecia, Moldova şi alte
ţări.
Anul trecut, Can-Pack a rulat o cifră de afaceri de 40 de milioane
de euro şi un profit net de 120.000 de euro, potrivit declaraţiilor
oficialului companiei. "Deşi marjele noastre de profit sunt destul
de derizorii, avem pentru moment soluţii care să ne ţină în afara
majorărilor legate de «isteria TVA». Drama legată de această
creştere a TVA rezidă totuşi în preţul la raft al produsului din
aval de noi, respectiv bere şi soft drinks, care probabil va
creşte, cel puţin temporar, influenţând astfel negativ volumele de
ambalaje pentru bere".