Pariul lui Patriciu, uriaş: 3.000 de Mic.Ro

Autor: Mihaela Popescu 12.08.2010

Dinu Patriciu, omul de afaceri care a devenit miliardar în euro din petrol, lucrează la lansarea pe piaţă a primei francize româneşti din comerţul alimentar care va duce reţeaua de chioşcuri Mic.Ro la 2.000-3.000 de unităţi şi vânzări estimate de ZF la aproape un miliard de euro.
Cel mai bogat român vrea să facă front comun cu micii buticari pentru a intra puternic în cartierele din oraşele mari, pe o piaţă pe care ofensiva lanţurilor străine de supermarketuri şi hipermarketuri şi condiţiile neatractive de creditare închid anual câteva mii de magazine mici de bloc.
"Vrem să ajungem în 2.000-3.000 de locuri în doi ani, iar toate magazinele vor fi în parteneriat. Nu vrem să închidem buticurile, ci să facem parteneriate cu ele - aceasta a fost ideea încă de la început, de a atrage în reţea oameni foarte bine implantaţi în comerţul din cartier", a spus Dan Ionescu, CEO al companiei Mercadia, care dezvoltă reţeaua Mic.Ro. El a precizat că până acum retailerul a primit 140 de solicitări de la investitori interesaţi de această asociere. Acţionarul Mercadia este un vehicul de investiţii în spatele căruia se află miliardarul Dinu Patriciu.