Urmează Duster automat şi noi motoare fabricate la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu 01.09.2010

Exporturile uzinei de la Mioveni vor accelera din 2011 susţinute atât de gama actuală, cât şi de colecţiile de maşini dezasamblate către celelalte uzine din Rusia, Brazilia şi India unde va fi produs de anul viitor Duster.

Începând cu anul viitor Dacia va demara producţia SUV-ului Duster cu volan pe partea dreaptă, în condiţiile în care din 2012 marca autohtonă se va lansa pe piaţa britanică. Expansiunea SUV-ului Dacia din 2011 va include însă nu numai pieţele din Rusia şi Brazilia, unde va intra în fabricaţie utilizându-se colecţii CKD (pachete de maşini dezasamblate) de la Mioveni, ci şi India, unde în prezent, în parteneriat cu Mahindra, Renault produce modelul Logan.

"Din 2012 Dacia va produce pentru Marea Britanie Duster cu volanul pe partea dreaptă. Producţia va începe cu câteva luni înaintea lansării. Vom produce inclusiv colecţii CKD pentru Duster, care le vom exporta către Rusia, Brazilia şi poate India. Businessul CKD va creşte astfel în continuare", a declarat Jerome Olive, directorul general al Group Renault România.

Anul trecut exporturile Dacia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000 de autovehicule şi 223.000 de colecţii CKD către uzinele din Rusia, Brazilia şi Maroc.

La uzina de lângă Piteşti producţia Duster a crescut de la 260 de unităţi pe zi în aprilie, cu o lună înaintea lansării oficiale, la peste 450 în prezent. Ulterior, din 2011 producţia SUV-ului va accelera de la 20 de unităţi pe oră la începutul verii la peste 35.

"Totul este o problemă de costuri. Să nu uităm că la Mioveni se vor produce peste 300.000 de unităţi pe roţi şi încă 300.000 de colecţii CKD, ceea ce înseamnă o presiune foarte mare asupra uzinei - spre exemplu asupra departamentului de presaj, cel care face piesele de caroserie", a subliniat Olive.

În prezent inginerii Renault Technologie Roumanie lucrează la versiunea cu transmisie automată a Duster, care spre deosebire de modelele automate ale Logan şi Sandero ar putea fi comercializată şi pe piaţa locală.

"Momentul lansării modelului Duster cu transmisie automată îl vom anunţa ulterior, dar această lansare trebuie însă să reflecte o cerere din partea pieţei. Lucrăm la acest subiect. Analizăm piaţa şi cerinţele clienţilor", a declarat şeful Dacia. În ceea ce priveşte dezvoltarea platformei de la Mioveni, din 2011 gama de motorizări şi cutii de viteze s-ar putea extinde. În calcul însă sunt luate motorizări noi, nu cele diesel de 1,5 litri care sunt importate de la uzina din Spania.

"Capacitatea de producţie de motoare în Spania este suficientă pentru producţia actuală. La Mioveni producem o gamă de motoare şi două cutii de viteze, una pentru Duster. Avem în plan să dezvoltăm şi alte componente la Mioveni, atât motoare noi, cât şi cutii de viteze, însă nu în mod obligatoriu motorul diesel de 1,5 litri", a spus Jerome Olive.

Odată cu ieşirea din vacanţă a uzinei, care pe perioada lunii august şi-a oprit producţia pe motive de mentenanţă, Dacia a efectuat de la 1 septembrie cea de-a treia majorare a producţiei din acest an. Astfel, în condiţiile unei pieţe europene aflate în declin după finalizarea programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest, constructorul autohton este printre puţinii din Europa care majorează producţia pe fondul cererii pieţei.

"În prezent cadenţa de producţie a Dacia este de aproximativ 1.400 de unităţi pe zi. Cifra pentru care garantăm este de 1.375 de unităţi pe zi, dar aceasta include toate riscurile. Dacă totul funcţionează cum trebuie, producem 1.400 de maşini pe zi", a spus Jerome Olive. Anterior producţia a fost majorată de la 1.346 la 1.366 de unităţi pe zi odată cu intrarea SUV-ului în fabricaţie.

Centru de piese de schimb de 40 mil. euro

Dacia a investit în acest an aproape 40 mil. euro într-un nou centru de piese de schimb, cel de-al patrulea ca mărime al Renault după cele trei din Franţa, care livrează componente atât către dealerii Renault Nissan Dacia de pe piaţa locală, cât şi piese Dacia către pieţele externe.

Potrivit declaraţiilor lui Jaques Daniel, vicepreşedinte în cadrul Renault responsabil de piese de schimb şi accesorii, investiţia în echipamentele noului centru a fost de 3,5 mil. euro, oficialii Renault nedorind însă să precizeze valoarea totală a investiţiei în centrul care se desfăşoară pe o suprafaţă totală de 6,5 hectare. Cifra de 40 mil. euro a fost avansată de François Fourmont, fostul director general al Dacia în 2008, atunci când s-a luat decizia construcţiei noului centru de piese. "Prin acest centru grupul Renault îşi va majora profitabilitatea în ceea ce priveşte divizia de aftersales", a spus Jacques Daniel, care timp de trei ani a condus divizia comercială a grupului Renault în România.

Prin noul depozit pe piaţa locală se poate expedia o piesă de schimb în termen de 24 de ore, iar în aproximativ 30 de zile se poate face o livrare către Ecuador, cea mai îndepărtată piaţă a Dacia, aflată la 33.000 km de Mioveni.