„Electric“ este cuvântul de ordine la Salonul Auto de la Paris

Autor: Bogdan Alecu 30.09.2010

Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Paris este invadată de modelele electrice. Este ultima înainte ca era automobilului să redefinească vechile concepţii legate de emisii, poluare şi tehnologie.



Peste 100 de premiere au fost dezvăluite în cadrul primei zile de presă a Salonului Auto de la Paris. Spre deosebire de ediţiile anterioare, atunci când toţi constructorii se arătau interesaţi de trendul "verde" întrecându-se în concepte care mai de care mai spectaculoase şi tehnologii revoluţionare, acum lucrurile s-au schimbat. Maşinile electrice nu mai arată ca nişte OZN-uri, ci sunt realizate pe modele deja existente, cărora motorul pe benzină sau diesel le-a fost înlocuit cu unul electric, iar rezervorul cu baterii.

An aniversar

Automobilul împlineşte anul acesta 125 de ani de la "naşterea sa". 125 de ani de când Gottlieb Daimler şi Carl Benz au inventat automobilul şi aproape 100 de ani de când Henry Ford l-a "democratizat" prin crearea Ford T, primul automobil produs în serie.

Dieter Zetsche, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler şi şeful Mercedes-Benz consideră "istorică" ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Paris.

"Este ultimul eveniment auto important înainte ca automobilele electrice de serie să ajungă în showroom-urile din Europa. Vremea automobilelor de salon a trecut", a spus şeful Mercedes-Benz cu câteva ore înaintea deschiderii oficiale a Salonului Auto, unde majoritatea constructorilor vor prezenta cel puţin un model electric.

Mercedes-Benz a prezentat noul A-Klasse E-Cell, model propulsat de un motor electric ce urmează a fi lansat în producţia de serie, la fel ca şi Smart "car2go", care dispune inclusiv de panouri solare amplasate pe plafon. A-Klasse E-Cell dispune de un motor electric de 95 CP şi o autonomie de 200 km. Mercedes-Benz a lansat şi SLS AMG E-Cell, model sport electric cu o autonomie de 200 km, iar conceptul Smart car2go are deja peste 30.000 de utilizatori la nivel mondial.

Modelul electric al Renault Fluence va veni şi în România

De asemenea, Renault a prezentat noul Fluence electric, automobil ce va fi lansat anul viitor şi în România.

Oficial, în Europa preţul lui Fluence cu motor electric este de aproximativ 26.000 de euro, cu TVA inclusă, valoare care cu subvenţiile obţinute de la statele vest-europene poate ajunge la 20.000 de euro. Pe de altă parte, acest preţ nu include şi costul bateriei, care va fi închiriată proprietarului, astfel reducându-se costul de achiziţie al maşinii.

Tot din trendul maşinilor electrice Audi va prezenta alături de E-Tron Spyder, un R8 electric şi A1 E-Tron, versiunea electrică a noului model de clasă mică.

Astfel, aşa cum apariţia motorului cu combustie internă la finele secolului al XIX-lea a transformat trăsurile în automobile, acum maşinile se vor reinventa odată ce propulsorul clasic diesel sau pe benzină se va transforma într-unul electric.

Dacă automobilele vor rămâne la nivelul tehnologic din prezent, şeful Mercedes-Benz spune că "vom avea nevoie de două planete pline de resurse, nu doar una".

Allan Rushforth, vicepreşedinte al Hyundai Motor Europe, consideră că avem de-a face cu o revoluţie în ceea ce priveşte modul în care sunt achiziţionate maşinile. Dacă înainte clienţii trebuia să fie atraşi în showroom-uri, acum aceştia stau acasă şi navighează pe internet.

Clienţii tineri percep diferit acum mărcile premium decât cineva de 40 sau 50 de ani.

Vlădescu şi Tăriceanu la "Salon"

Printre oficialităţile din România prezente în cadrul Salonului Auto de la Paris se numără membrii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, dar şi politicieni, cum este cazul lui Călin Popescu-Tăriceanu, fostul prim-ministru, şi Sebastian Vlădescu, fostul ministru de finanţe.

"Este ultimul eveniment auto important înainte ca automobilele electrice de serie să ajungă în showroom-urile din Europa. Vremea automobilelor de salon a trecut", este descrierea făcută de Dieter Zetsche, şeful de la Mercedes, Salonului Auto de la Paris.