58% dintre cei care folosesc internetul o fac între orele 18.00 şi 24.00
Aproape două treimi (64%) dintre românii din mediul urban
folosesc internetul, iar dintre aceştia 71,4% îl accesează zilnic,
în special de acasă, potrivit studiului "Românii şi internetul",
realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie
(IRES).
Studiul privind utilizarea internetului în România şi
comportamentul internautic al românilor a fost realizată în
perioada 23-24 februarie, pe un eşantion de 1.146 de persoane din
mediul urban.
Un sfert dintre respondenţi se declară "foarte interesaţi" de
internet, iar 37% "interesaţi", în timp ce 18% nu se arată atraşi
de aceste servicii. O treime dintre utilizatorii români navighează
zilnic între o oră şi trei ore, iar aproape 30% între 30 de minute
şi o oră.
58% dintre cei care intră pe internet o fac seara, după ora 18.00
până la ora 24.00, 25% între ora 10.00 şi 18.00, 9% între 7 şi 10
dimineaţa, iar 3% noaptea între 24.00 şi 7 dimineaţa.
Cele mai răspândite metode de conectare de acasă sunt prin telefon
fix şi cablu, cu ponderi de 46%, respectiv 45%. Conexiunea prin
bandă largă nu este folosită decât de 6% dintre repondenţi. În
schimb, conexiunea la internet cea mai răspândită la serviciu şi în
şcoli este cea prin cablu, fiind folosită de 26% dintre
respondenţi. Conexiunea prin telefon fix are o pondere de 13%, iar
cea broadband de 4%.
Dintre furnizorii de servicii de internet, mai mult de jumătate
dintre utilizatorii sunt clienţi ClickNet/Romtelecom (52%),
următorii clasaţi fiind RCS&RDS (21%) şi UPC (9%). În acelaşi
timp, 4% dintre utilizatorii de internet din România se conectează
prin servicii furnizate de principalii doi operatori de telefonie
mobile, Orange (2%) şi Vodafone (2%). Cel mai utilizat browser în
România, cu o pondere de 34,3% dintre respondenţi, este Google
Chrome, acesta fiind urmat de Mozilla Firefox (30,6%) şi de
Internet Explorer (27,8%). În acelaşi timp, cel mai utilizat motor
de căutare este Google (89,2%), fiind urmat, la mare distanţă, de
Yahoo! (8,8%).