Like? Nu. +1 sau cum vrea Google să îşi facă motor de căutare social

Autor: Adrian Voicu 31.03.2011

La aproape un an de la introducerea de către reţeaua de socializare Facebook a butoanelor "Like", Google a anunţat lansarea unui rival, butonul "+1".

Cu ajutorul unui buton aflat în dreapta rezultatelor oferite de motorul de căutare, Google se va folosi de interacţiunea cu utilizatorii pentru a oferi rezultatele cele mai relevante. Astfel, daca un utilizator va aprecia un rezultat ca fiind pe placul său, Google speră că acesta va da clic pe butonul respectiv, ajutând astfel şi pe alţi utilizatori să ajungă la rezultatul respectiv.

Anunţat ca o "prescurtate pentru 'aceasta arată destul de bine'", butonul +1, în funcţie de numărul de utilizatori care va da clic pe acesta, va avea efecte asupra poziţiei linkului în lista de căutare.

Acesta pare să fie primul pas important făcut de Google în vederea oferirii de rezultate "mai apropiate de nevoile utilizatorilor", rezultate sociale, ce nu ar trebui să ţină cont doar de numărul de vizite al unei pagini, ci şi de gradul în care o informaţie este considerată utilă internauţilor.

Pentru a putea fi folosit noul buton, Google cere utilizatorilor să îşi facă un profil asemănător celui publicat pe site-urile de socializare, la adresa http://profile.google.com.

Aflat încă în teste, sistemul poate fi experimentat la adresa http://www.google.com/experimental.