Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România”. Azi, Adrian Pascu, Danone

Autor: Business Magazin 22.06.2011

Adrian Pascu, 40 de ani, a preluat funcţia de director comercial şi membru în comitetul director al Danone România în toamna anului trecut.

Absolvent al Facultăţii de fizică la Universitatea din Iaşi, a lucrat iniţial ca profesor de fizică, iar la Danone este de peste şase ani. "Deşi iniţial părea o mutare neinteresantă pentru cariera mea, fiind o deplasare orizontală, în final am acceptat." Are o experienţă de 15 ani în departamentele de vânzari ale unor companii cu cifre de afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. În acest timp, a parcurs toate etapele, de la agent de vânzări până la director.

Şi domeniile au fost variate, aparţinând toate sferei de bunuri de larg consum: cosmetice şi detergenţi (Henkel), preparate din carne (Campofrio) şi acum produse lactate. Se declară satisfăcut de parcursul profesional "în ciuda faptului că, probabil, aş fi putut să-l accelerez dacă aş fi ales să schimb angajatorul mai des". Însă, spune el, a preferat să rămână perioade mai lungi în companii şi să aprofundeze, iar faptul că a fost promovat în toate locurile în care a lucrat "e cheia mea de control pentru reuşită".

Coordonează acum departamentul de vânzări în care lucrează 150 de oameni şi care a avut încasări în 2010 de aproximativ 100 de milioane de euro. Vânzările de anul trecut au fost mai mari cu 10% în volum faţă de 2009; cota de piaţă a crescut cu 3 puncte procentuale, spune Pascu.

Despre momentele mai dificile din carieră mărturiseşte că îi plac situaţiile "pe muchie de cuţit, care adaugă puţină adrenalină în activităţile cotidiene". Motiv pentru care, de multe ori, spune el, a provocat schimbări doar pentru a experimenta şi învăţa. La capitolul celor mai dificile momente se încadrează cele în care a trebuit să decidă dacă să accepte sau nu o ofertă foarte tentantă venită din exterior.

S-a gândit, "cred ca orice tânăr ambiţios şi concentrat pe rezultate şi performanţă", şi la varianta de antreprenoriat. Deocamdată preferă însă să se concentreze pe cariera sa din Danone, iar peste zece ani, crede el, va avea suficientă experienţă şi o viziune de afaceri suficient de amplă pentru a putea coordona activităţi şi strategii la nivel multinaţional.